Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 09.07.2010, 21:44
höpöhöpö höpöhöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.03.08
Sijainti: tornio, Finland.
Viestit: 255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Pitäis vaihtaa munkin pinjonin stefa Cruiseriin, mutta hivenen epäilyttää tämä yleisesti käytetty "helpoimmalla pääset" tyyli joka sotii kaikkia asennusohjeita vastaan. Krymppiholkki kun ei palaudu yhtään, niin miten voi laakeri olla oikeassa momentissa jos mutteri löysätään välillä ja kiristetään takaisin? Voi olla että käytännössä toimii, mutta vaarana on ainakin pinjonin laipan löystyminen ja boorien kuluminen jne.

Tässä Toyotan 8" perän pinjonin stefan vaihto-ohje joka pätenee moneen muuhunkin samankaltaiseen: http://personal.utulsa.edu/~nathan-b...35differen.pdf Sieltä sivu SA-149 eteenpäin. Eli se vedetään aluks 196 Nm, jonka jälkeen tarkastellaan pyörimisvastusta ja kiristellään 13 Nm kerrallaan lisää kunnes vastus on 0.5-0.8 Nm. Ja maksimi mitä saa vetää on se 343 Nm. Löysätä ei saa, eli jos on mutteria höllätty, aina pitää laittaa uusi spaceri eli tuo krymppiholkki eli kimmopuristusholkki. Tämä em. toimintatapa edellyttäisi perän nostamisen pöydälle eli ei vaihdeta ihan 5 minuutissa.
totta joka sana.eli ainaki uus rymppi holkkijja mielellään laakerit.
on meinaan kokemusta ko perä rempataan päinpersettä.vittumainen homma taas ens viikolla repiä koko perä auki.
Vastaa lainaten