Viestiketju: Toyota 2H+remmi
Näytä yksittäinen viesti
  #9  
Vanha 17.06.2010, 19:19
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

tosta sen verran et tojotan b-moottoriin (eli se 3 litranen) täällä lahdessa on kokoeiltu pikku iittonia. tais olla eaton 45:nen. todettu aivan liian pieneksi. vaikka kuinka muutteli välityksiä niin ahtoja ei saatu juuri yli 0,4bar korkeemmalle. ei vain riitä tuotto.

jos itte laittasin 2h koneeseen remmiä niin eaton 90:nen ehdottomasti. sellasta meinasin patrollin 3,3litraseen jo tossa mut idea hyytyi tilan ahtauteen, oli jo ahdinkin ostettuna.

veikkaanpa et 62:sellakin loppuu tuotto neli litrasessa koneessa yläkierroksilla, täytyy aina muistaa et diiseli kone tarvii ilmaa suhteessa ihan vitusti enemmän kuin vastaavan kokoinen bensa. en tiedä minkä takia mut on todettu lukuisia kertoja ihan livenä. joo ja joku koht laittaa ja laskee jonku kaavan et ei se noin mene mut sanompa vaan et kyllä se vaan valitettavasti menee. tässäkään asiassa ei teoria ja käytäntö kohtaa.


niin ja se viel et noiden remmejen ja turbojen kanssa päivittäin pelaava henkilö totes et ei kannata hullutella paineilla noitten kans. sen mukaan hyötysuhde laskee kuin lehmän häntä kun aletaan repiä remmistä yli 1,2bar paineita. meinas et toi on se kipuraja ja suositteli mulle et kilossa olis hyvä. samaan hengen vetoon tyrkytti holsetin 40 superia remmin kaveriks


mut juu itse asiaan sen verta et osta eattonin m90:nen ja laske tai lasketuta sopiva välitys suhde ja tyrkkää kiinni. varmasti päihittää monet turbo turaukset ja vetää tasasesti alhaalta asti. suosittelisin sullekkin et kiloon ahdot ja kuulerit voi heittää kuikkaan ku ne on kumminkii tukos kuravellistä. luulisin vahvasti et on sopivan kokoinen ahdin 2h-moottoriin.

remmiä ostaessa kannattaa hieman silmäillä ruuvien ja laakereiden kuntoa et on kans kunnossa. itte remmejähän saa halvalla mut niiden remontit on hinnakkaampia.
Vastaa lainaten