Viestiketju: Kemppiä eteen vai ei?
Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 21.05.2010, 18:07
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Kemppi edessä?


Ei kuulosta oikein hyvältä, varsinkaan jos kytkettävä neliveto.

Puskee varmaan tosi kovasti, ja rohkenen epäillä että vetonivelet loppuu ennen aikojaan.

-> jos kempität tuon ja pistät taakse?

Hitsaa tasauspyörästö irrallaan, ilman lautaspyörää seuraavasti:

-Kiilaa hammaspyörät mahdollisimman kauas toisistaan esim. tampeilla ja nauloilla.

-hitsaa pieninä pätkinä hammaspyörät yhteen, kaikista 8 kohdasta vuorotellen liikaa kuumumista välttäen,
välillä jäähdytellen.(pystyykö hitsaamaan molemmilta puolilta?)

- varo hitsaamasta poskipyörän pooreja pilalle, vetari pitää sopia paikoilleen Mahdollisine c-sokkineen.
Esim bj:n puolikevennettyssä takaperässä tasauspyörästöpakettiin pitää saada keskiholkki paikoilleen c- sokkien asennuksen jälkeen, täyskevennetty sikäli helpompi

-itse en hitsannut tuota pyöräpakettia ollenkaan kuoriin, vaan pelkästään tukevasti yhteen, katukäytössä
laakerit paljon pitkäikäisempiä, sillä kaikki näkemäni "umpeenhitsaukset" ovat vääntäneet tasauspyörästön kuoret mutkalle.

-Oikealla puikolla hitsatessa lujempi kuin mig:llä, mutta kuonajäämät irrotessaan tuhoaa laakerit.

Ja itse laittaisin tosi tehokkaan magneettiroput, tai peräti irtomagneetti akseliputken pohjalle

Puuttuuko noista sinun kuvista tasauspyörästön keskitapin lukituspultti ja onhan molempien pienten tasauspyörien laakeri/shimmilevy paikallaan? (kuvasta en näe alemman pikkupyörän shimmilevyä, enpä tiedä onko sitä suikassa? ollenkaan)
Vastaa lainaten