Viestiketju: 2lt2 koneen piristys
Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 05.05.2010, 20:46
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitoy Näytä viesti
miten tuo ennakko säädetään? ei tarvtse vääntää rautalangasta vaan rautakangesta. ahistin vaihtuu mahdollisesti kesän aikana. Autohan on siis -90 hilux joten mites katsastus inssi suhtautuu esim cooleriin? Matti varmaan osaa kertoa? penkki lappu ja muutoskatsastus? Kone on vaihdettu jostain x autosta ja googlettelun perusteella siis 2lt2 joka löytyy otteesta prosenttejen kera.
Penkkilappu ja muutoskatsastus. Jopo_n esittämä 25% on liikaa; 20% saa nousta mallisarjan tehokkaimmasta kun alusta ja jarrut samat.
Vähäpäästöisyys tuli henkilöautoihin 1.1.1992 ja maastureihin/pakuihin 1.7.1993. Voivat toki olla myös aiemmin eikä sitä nykyään otteella lue missään, kysyttävä siis varmuuden vuoksi konttorista jos on em. päivämääriä vanhempi.

Lainaus:
Ennakot katsotaan heittokellolla, tarvii purkaa jakopää esiin ajoitusmerkkien esiin saamiseksi ja heittokellolle tarvii adapterin joka tulee suutinputkien väliin pumppuun kiinni.
Näinpä. Mutta voi sitä säätölaitteiden puutteessa ja ajankulun säästämiseksi nytkäyttää milli kerrallaan koneeseen päin ja kokeilla sillä lailla hakemalla sopiva kohta. Kone ei saa ruveta "kiroilemaan".

Lainaus:
Uudemmissa vähäpäästöisissä coolerin leimaaminen onnistuu jos mallisarjasta löytyy coolerilla varustettu versio, muuten käytännössä mahdotonta, eikö...?? Vanhemmissa vähäpäästöttömissä tätä ongelmaahan siis ei ole.
Ei se ole ihan näinkään. Moottorin ohjelmointi on erilainen cooleriversioissa, joten moottori pitäisi muuttaa vastaamaan täysin coolerilla varustettua mallia ja esittää siitä luotettava todistus. En tiedä kuka sellaista voisi kirjoittaa... VTT taitaa olla ainoa täälläpäin.

Vanhemmat vähäpäästöiset = nou proplem. Muutoskatsastuksen tehomittauksineen vaatii siis vaan.

Vastaa lainaten