Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 05.05.2010, 15:25
OffBeast:n Avatar
OffBeast OffBeast ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 26.01.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland
Viestit: 641
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ragnar Näytä viesti
Kiitos tuhannesti tähänastisista vastauksista!

Sitten se alustasarja? Niitä on vissiin kahdenlaisia, eikö? Akseleiden ylä ja alapuolelle. Löytyykö kokemuksia niistä? Niin ja missä hinnoissa liikutaan jos korotusta haaveilee?

Nyt alkaa niinsanotusti ääriviivat hahmottua että mitä aletaan kummelityyliin tutkimaan kun sopiva 61:nen löytyy. Sehän se kannattaa laittaa siihen käyttöön mihin se mulla tulee.

Nyt ei muutaku silimä kovaksi ja sopiva aihio jostain...
Moi!
Eli alustasarja kannattaa ostaa mielestäni joku off käyttöön tehty ironman, ome, dopinssoni tms... Kaikki HJ alustasarjat on tarkoitettu asennettavaksi akselien alle entisten paikoille. SOA/SPOA tarkoittaa sitä että lehtijouset asennetaan akselien päälle jolloin maavaraa tulee rutkasti lisää ja jousipakat eivät nahnita metsässä kiinni kantoihin ja kiviin niin helposti. Tämä tehtäessä joudutaan kuitenkin usein kääntämään ns. kääntökuulia koska korotuksesta johtuen olkakulma muuttuu ja ajettavuus muuttuu lähinnä hirvittäväksi (tempoilee vähän jokasuuntaan jo pienissäkin nopeuksissa). Itse en siis jatkaisi riippuja joka toki on halpa tapa saada korkeutta mutta kuulemma auto muuttuu epävakaammaksi ajaa ja saattavat joustatellessa taittua alle. Itelläni on ollut HJ61 ja asensin siihen ironmanin alustasarjan ja pariviikon ajonjälkeen kun alkujäykkyys oli hävinnyt oli auto paljon mukavampi ajella niin tiellä kuin metsässä. Hintaa taisi olla jotain 1200e sisältäen jouset, U pultit, pu puslat, iskarit ja rasvattavat riipukkeet. Itselläni HJ oli 35" ns.rättirenkailla ja oli silti rengasmelua lukuunottamatta hyvä ajella myös asvaltilla. Omani ainakin jaksoi mennä noilla 35 creepyillä hienosti. Ei muuta kuin tervetuloa harrastamaan!
Vastaa lainaten