Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 18.04.2010, 23:55
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Samoin takatuesta puuttuu vahvikkeet (X tai katon V-tuesta riippuen V)
-hmmm nyt en käsittänyt? Ei mun mielestä takatukien väliin tarvitse mitään diagonaaleja, kun se pakotetaan jo pääkaareen.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Ja Jare jo ehtikin "sorvaamaan". Etukaaret tarvii sen pystytuen jos kaltevuus yli 20astetta, mutta huomasinpas ton pääkaaren olevan teillä vinossa ja se saa kallistua max 10astetta
-Etupääkaaressa ei ole kallistukselle rajoja, koska sääntö sanoo, että sen muoto seuraa tuulilasin reunoja. Tässä Spiderissa se "tuulilasi" on ollu just ton mallinen toi 20 astetta on taas max kulma mitä sallitaan taivuttaa kyseistä tukiputkea nimeltään siis tuulilasipilarin vahvistus.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mutta palaten vielä edelliseen postaukseeni, niin huomasin vielä erikseen off road säännöistä katsoa:
Viittaus kohtaan 8.2.3
Pääkaaren kallistus sisäänpäin on sallittu, jotta kaaren
alapään kiinnitys saadaan tukevaan paikkaan. Pääkaari
voidaan kallistaa enimmillään 15 astetta ja tällöin on
käytettävä kulma vahvistuksia

Eli varsinainen sääntö sallii pääkaaren kallistusta +/-10 astetta vaakatasosta, joka taitaa ylittyä Spiderissa? Mutta riittääkö 15astetta? Jos riitää, niin sitten tarvii lisätä vain pääkaaren ja siitä eteenpäinlähtevien putkien kulmiin lisätuet. Mutta mikäli pääkaari onkin yli 15 astetta kallellaan, pitää tehdä uusi pystympään




on tää helppooo, eiks oo.....kunnes joku korjaa asiat oikein
Vastaa lainaten