Näytä yksittäinen viesti
  #739  
Vanha 15.04.2010, 09:58
pkarlstedt:n Avatar
pkarlstedt pkarlstedt ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.04.05
Sijainti: Riihimäki
Viestit: 470
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pete Näytä viesti
En osallistu. Häiritseekö se mahdollisesti?
Ei se sinänsä häiritse ollenkaan. Tässä keskustelussa vain on sellainen tilanne, että hyvin tyytymätön joukko, joka on lukumäärältään kuitenkin varsin pieni koko kilpasuunnistajien lukumäärään nähden, pitää tosi pahaa ääntä, ja mukana mahdollisesti komppaa joukko ihmisiä, jotka eivät ole ikinä suunnistuskisoihin osallistuneetkaan. Kun suurin osa aktiivikisaajista kuitenkin taitaa olla ihan tyytyväinen cupin toimintaan, olisi tosi sääli, jos tämä keskustelu saisi aikaan kisajärjestäjien kyllästymisen.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pete Näytä viesti
En ole varma, siksi kysyn
Suunnistuskisat eivät ole FIA:n eivätkä AKK:n alaisia. Cup-sääntöjen turvakaarimääräykset on kirjoitettu tosi yksinkertaisiksi. (http://www.4x4cup.com/tiedostot/saan...2009-12-15.pdf kohta 4.1) Ne on luettu 45 sekunnissa ja ymmärretty ensimmäisellä tai toisella lukemalla. Näyttää siltä, että ne perustuvat AKK:n sääntökirjan liitteeseen J, mutta määräyksiä on helpotettu sillä perusteella, että vahingot tapahtuvat meillä kävelyvauhdissa. Tästä näkisin johtuvan esimerkiksi takatukien sallitun taivuttamisen.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pete Näytä viesti
Sitähän minäkin, mutta onko kaarisääntöjen perimmäinen tarkoitus vierittää vastuu pois järjestäjiltä vai turvata kilpailijoiden terveys?
En ymmärrä, miksi noiden kahden pitäisi olla toisensa poissulkevat.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pete Näytä viesti
Olen tehnyt kaaria ihan työksenikin joskus muinoin, joten sattuu asia nyt vaan kiinnostamaan. On hyvä että kaariasioissa ollaan tarkkana, mutta kuten kolikon kääntöpuolelta voi huomata rajataan tällä hetkellä KAIKKI alkuperaisillä kaarilla varustetut autot kilpailuista pois ihan vain sen takia ettei noita autoja voi käyttää enään liikenteessä laillisesti, jos niihin mennään vaihtamaan/muuttamaan vaaditunmukaiset kaaret.
Ymmärrän intressisi. Yritetään nyt kuitenkin pitää mielessä, että kysymys on VAIN VAARALLISIEN RASTIEN HAKEMISESTA. Kisaan saa osallistua cupin turvakaarisääntöjen puolesta vaikka kaarettomalla nappisilmä-Ladalla. Tämä käy ilmi heti ensimmäisestä turvakaarimääräysten tekstikappaleesta. Tämä valtava poru nousi siitä, että hyvin pieni porukka oli ja on sitä mieltä että orggis-autolla pitää saada kilpailla tosissaan Modified-luokassa. Syy on selvästi periaatteellinen. Ainakaan rahapula ei estäisi rekisteröintiä eikä tekninen osaamattomuus lisärakentamista.

- p
__________________
Life's a bitch,
and then you don't die.
- Vanha vampyyrisananlasku

Viimeksi muokannut pkarlstedt : 15.04.2010 10:06