Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 12.04.2010, 23:29
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Tulikohan nyt hieman liioiteltua tota kestävyyttä. Jos kaaret kestää 1,5 kertaa auton kuormittanmattoman massan niin se kestää juurikin tuon kuorman eikä enempää riippumatta siitä miltä suunnalta kuormitus tulee.

Ja kun auto kisapainossa (oliko vakio Wrangler jossakin1600 kg paikkeilla) painaa 2200 kg pinnassa niin ollaan jo noilla rajoilla mitä tuolla on kerrottu vakiokaarien kestävän.

Mitä tulee kaarisääntöihin noin yleisesti niin ne on FIA-luokituksen mukaisia ja lujuuslaskelmat on joku FIAn inssi jossakin laskenut. Eli miksi pitäisi suunnistus-cupin sääntöjen laatijoiden henkoht osata vastata

Vielä tuosta kaarien alapään kiinnityksestä että pääkaari ja etukaari tulee kiinnittää korin pohjaosaan (=lattia, tai runko), ei sivupelteihin (=pystypelteihin). Kiinnitysvaihtoehdotkin näkyvät Liite J:n sivuilta.
Mun ex wrankun kisapaino oli 1680kg, ei se sitä kato että kaikki wrankut painais 2200kg jos yhden wrankun kisapaino on yli 2000kg.
Ja näkyis rekisteriotteen mukaan painavan toi ex wrankku 1460kg

Toi ei tosiaa mee kans mun jakeluu että muualla kelpaa mutta ei täällä pienen pienessä suomessa