Teen täällä juuri sellaista:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=70607
Valitsee sylinterin iskunpituuden tarpeen mukaan (eli pajonko haluaa liikematkaa) ja mitoittaa männän ja varren kuormituksen mukaan. Laskee tilavuudet sylinteristä/parista ja valitsee paineakun/akut niiden mukaan. Paineakun esitäytöllä voi sitten säätä haluamansa jäykkyyden (voi myös jälestä käsin muutattaa tätä esitäyttöä). Oikein notkean jousituksen saa kun valitsee tilavuudeltaan ison paineakun sylintereihin nähden ja käyttää pientä esitäyttö painetta. Jos teet vehjettä pelkästään maastoon (kuten vois olettaa) niin selviät kohtuu yksinkertaisilla kytkennöillä. Eri variaatiot on liki rajaatomat ja itse juuri (hetken päästä) testaan niitä käytännössä.
Kuvasta vaan katsoin, että jos kone on ohjaamon takana, niin on suunnilleen taka-akselin päällä. Jos mittasit että asia on toisin, niin olet varmaan oikeassa. Mäkiä noustessa (nokka eellä) on parempi että paino jakautuu etuvoittoisesti. Auton nousukulma siirtää painopisteen paikkaa maanpinnalla ja tasan jaettu paino on tällöin takavoittoinen.