Näytä yksittäinen viesti
Vanha 05.04.2010, 20:22
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mylppy Näytä viesti
Jos rastimerkki on kadoksissa, irti tai selvästi näyttää sille että se on siirtynyt, niin asiasta pitää välittömästi ilmoittaa kilpailu toimistoon. Ilmoittamatta jättämisestä seuraa rangaistus.
Tässä jutussa kohta "Ilmoittamatta jättämisestä seuraa rangaistus." Jäi epäselväksi. Ymmärrän sen että ajatuksena on se että jos kilpailija havaitsee em. muutoksia rastissa niin ilmoitus tulee tehdä. Mutta minun tyylinen "puusilmä" ei älyä ko. muutosta niin miten todetaan rangaistava virhe? Otetusta rastikuvasta, tai kenties kanssakilpailijan protestilla?

Tässä rastijutussa rastien asettajalle kuuluisi asettaa myös hiukan painetta eli rastilappu tulisi kiinnittää tukevasti kiinni, se sormen paksuinen 1m pitkä risu siellä kiven päällä taipuu liian herkästi verrattuna 5cm paksun visakoivun runkoon. Ja jos jää sitä narua tähteeksi niin liiat poikki ja taskuun niin ei tule houkutusta kisaajalla solmia lappuja uudelleen. Ainakin nämä "virutusrastit" on olleet näitä epäselvyyksiä aiheuttavia juttuja.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PeteTurku Näytä viesti
Ja moneltako on mennyt mestaruudet ohi vaarallisten rastien kaarisäännön vuoksi??? Niitä vaaarallisia rasteja ei mun mielestä ole kovinkaan monta ollut per kisa. Kyllä varmaan ajamista riittää ilman niitäkin.
Askolassa oli muistaakseni n.30 kpl. Muissa mihin olen osallistunut ollut 3-5 kpl per kisa. Kaipa se kyntelöittää jos olisi mahiksia käydä rastilla mutta kun ei saa. Niin kävi meillä Askolassa...