Viestiketju: Katsastushuumoria
Näytä yksittäinen viesti
  #27  
Vanha 01.04.2010, 14:44
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Lada Nivaa katsastettiin ja vuosi oli joku -82 tjsp ja ihan loppuvuodesta - lumi maassa.. Isoa vikaa ei löytynyt mutta virkamies halus koeajolle (epäili imeisesti renkaita). Kävi lenkin ja syöksytti n 50-60 vauhtia kohti konttorin seinää ja päätti alottaa jarrutuksen, no nivahan huilas ku kelkka ja vähän aikaa oli käsiä ohjaamo täynnä. Sivuutti noin viiden sentin päästä konttorin päällikön oman auton ja ei se seinästäkään kauas jäänyt. Kun auto pysähty viimein, niin nousi virkamies naama punasena nivasta ja aloitti huutamisen "mikkä perkeleen renkaat tässä on alla" Isäukko vastas tyynesti, että "kesäpinta miseliinithän siellä, näkeehän tuon kysymättäkin". "ettekö te saatana tiiä, että autossa pitää tähän vuoden aikaan olla talvirenkaat". Johon vastattiin, että "eikö katsastusinsinööri itse tiedä, että neliveto autossa ei tarvi olla koskaan talvirenkaita". No ei se uskonut ja juoksi päällikön konttoriin, josta tuli hetken päästä myös lujaa pois ja kertoi että "totta se perkkele on, ei tartte talvirenkaita". Leima piti laittaa ja hymyssäsuin lähdimme paikalta.

Pari kesää sitten tein kolme jarru traileria ja niitä sitten katsastelin sitä mukaa kun valmistu. Kyseessä kokoajan sama asema. Ekan kärryn katsastuksessa ei muuta huomautettavaa, mutta runkonumero on ahtaassa paikassa ja siihen ei mahdu hyväksyntä leimoja päihin. No ajelin kotiin ja löin numeron uudestaan eri paikkaan ja taas takas asemalle. Kelpas - sanoi vaan, että ois voinu lyyä aisaan tuon numeron, eikä kärryn runkoon. Eipä tuosta maininnut kun lähdin takomaan. Toinen kärri (identtinen edellisen kanssa) vuorossa noin kuukauden päästä. Numero oli nyt aisassa ja tilaa lyödä leima molempiin päihin. Kelpas, mutta mainitsi, että aisan kiinnikettä ei saisi hitsata kärryn runkoon - ihmettelin hieman, että miten se sitten kiinnitetään kun hitsaamalla on tehty koko laitos ja ei hänkään keksinyt joten kaikki oli kunnossa. Ei lyönyt leimoja numerosarjan päihin ja minä kysyin, että pitäskö tuohon laittaa leimat numeron päihin. Tuumas, että ei sitä ole tehty pariin vuoteen.. Kolmas kärry jälleen identtinen ja kaikki kunnossa, mutta yllättäen numero onkin väärässä aisassa. Sanoin, että tämä on nyt kolmas kärry kahden kuukauden sisään ja edellisissä numero on ollut samalla puolella kuin tässäkin ja ne on kelvannut. Mies väitti että ei ole kelvannut enää moneen vuoteen, vaan numero on oltava toisessa aisassa. No ajelin kotiin ja tinttasin numeron toiseen aisaan ja taas takas. Katsoi että laitoin numeron toiseen aisaan ja sitten kaikki kunnossa. Sellaista on yhdenmukaisuus..
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten