No jos lavalla on kuormaa kohtuu paljon ja/tai sulla on takalukko, niin silloin voi laittaa taakse muutoin aina eteen. Hiluxissa on tyhjänä keulassa noin 300 kiloa enemmän painoa kuin perässä. Erään tutkimuksen mukaan pito paranee ketjulla noin 70% pelkkään rengaaseen verrattuna pulveri lumessa. Omasta kokemuksesta sanoisin, että neliveto autossa kokonaispito paranee 20-25% takaketjuilla ja 45-50% etuketjuilla. Yks päisellä autolla tilanne on prosentteina tietenkin eri. Urasta nouseminen on liki mahdotonta, jos ketjut on perässä, mutta ei keulassa. Perä työntää nopeampaa ja keulassa on huono pito. Tietenkin jos ei sovii pyöriin, niin eihän niitä eteen voi laittaa, mutta ketjuista ei saa ulos parasta hyötyä, jos niitä ei ole keulassa.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
|