Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 14.03.2010, 08:20
DarkestMessiah:n Avatar
DarkestMessiah DarkestMessiah ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 23.10.09
Sijainti: Ylistaro, Finland
Viestit: 514
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MAKE- Näytä viesti
Asiasta kukkaruukkuun...

Mites sitten noi ihan uudet? Menin tilaan semmosen. 140hv ja 4Motion tietty.
Lähestulkoon pelkästään ammattiajossa olevia T5 transuja (AXD 2,5 tdi) työkseni huoltavana havaittua:

- turboja menee kuin leipää
- vesipumppuja hajoaa (kohtuu helppo vaihdettava, mutta vaatii erikoistyökalun)
- pyöränlaakereita saa vaihtaa kohtuu paljon
- kääntölaakereita menee kohtuullisen usein
- v#ttumainen auto tietyssä mielessä, kun melkein jokaista öljynvaihtoa isompaa toimenpidettä varten joutuu joko purkamaan keulan tai irrottamaan etukelkan
- pikkupaha, öljynsuodatin tungettu hiukkasen kettumaiseen rakoon, saa kaivaa aika syvältä letkujen keskeltä ahtaasta välistä
- laturin ja ilmastoinnin kumikytkimet (gates-kytkin) työläitä vaihtaa
- PA-tankin huohotuksessa ongelmia (mutta helppo korjata deaktivoimalla huohotusventtiili)
- 4motionissa ei oo ainakaan meillä ollu ongelmatapauksia, kunhan vaan vaihtaa haldexi-öljyt aina ajallaan

Nuo nyt ekana tuli mieleen. Ja toki, tuo ihan uusi facelift T5 jonka tilasit, on eri koneella kuin nämä mitä mä oon joutunu korjaileen (vanha AXD jäi pois mallistosta -09 lopussa) joten joitain ongelma kohtia voi olla senkin myötä kadonnut ja toisia ilmaantunut...
__________________
Suzuki = Way of Life!
'97 Subaru Legacy Outback
'99 Citroën Xantia Break 2.0 16V AT
'82 Suzuki SJ410/SJ419TDic 35" MT "Zombie Hunter"
Vastaa lainaten