Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Castrol
No ehkä sanoin väärin tuon että ei vedä siis voimasta huomattava osa menee sille pyörälle missä on huonompi kitka ja se missä on enemmän kitkaa niin saa sen eteen/taaksepäin vievän voiman mitä on jäljellä aiheuttaen sen että ei tule momenttia joka veisi pois siitä tilanteesta ilman apua. OLiko nyt tarpeeksi lähellä oikeaa ettei tarvitse jatkaa tätä off topickkia?
|
Vieläki meni väärin... tasauspyörästö jakaa voiman aina suhteessa 50/50! Pyörintänopeus voi jakautua 0-100 pyörien kesken. Elikkä jos se toinen sutii ja toinen ei, ne vetää silti saman verran.
Lukolla tasauspyörästöä estetään toimimasta, jolloin vetoa voi olla 0-100% kitkasta riippuen pyörien välillä, mutta pyörintänopeus molemmilla pyörillä on sama.