Nuilla iäkkäillä kingcabeilla pitää ajaa kaikilla renkailla talvella neliveto päällä, jos meinaa liittymistä päästä pois. Painojakauma on sellainen, että muuten menee sutitukseksi. Sitten kun se neliveto on päällä niin lähtee hyvin kesä renkaallakin.
Tässähän oli nyt juttu se että yksillä renkailla mentäs läpi vuoden ja maantie onimaisuudet tärkeimmät. Kuten kirjoitin A/T pärjää kaikessa muussa H/T:lle mutta ei maantie ominaisuuksissa.
Itse koen omassa käytössä A/T renkaan täysin turhaksi. Tienpäälle valitsen slikset ja mettään M/T -luokan. Talvella kitkojen päälle tarvittaessa ketjut. Tie renkaat on hyvät tienpäällä ja sitten kun mennään metsään niin laitetaan siihen hommaan tyyliin parasta mahdollista. Jos alla pyöris A/T:t kompromissinä, niin maantie ominaisuudet kärsis ja toisaalta mettässä ei pääsis. Puhumattakaan vielä siitä mikä olisi leveys, jos yhdellä renkaalla pitäs mennä ympärivuoden.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
|