Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FROM
tollasta mönjää venttiilikopassa mitähän mahtaa olla?

|
Karstakakkaa....
Meillä hommissa tuli 80.000km ajettu C-klasse M-B ja asiakas kun on tuolta arabiasta itsekkin, valitteli kun moottori "kilkattaa" ja kuluttaa öljyä "jonkin verran".
Otettiin venakoppa auki ja katottiin, jotta EI JUMALA...A, tän moottorihan on syttyny palamaan, koska muoviosat on sulaneet!!! Mutta otettiin kuitenkin järki takasin lapaseen ja huomattiin, jotta se olikin pikeä, joka on syntynyt ERITTÄIN pitkällä öljynvaihtovälillä! (tässä tapauksessa 60.000km!!!

)
Ja sitä pikeä on sitten NIIN paljon, jotta venakoppa muistuttaa paikoittain "tippukiviluolaa" ja nokat / nostimet näkyvät olevan "siellä jossakin" kannen syövereissä....
Ja jos on Saksasta tuotu auto, niin KAIKKI öljyt vaihtoon, koska nahkahousut sitten ovat ihan "skotteja" kaikkesta mikä autoiluun kuluisi, varsinkin hiemankin kalliimmassa ja vanhemmassa autossa varsinkin!!! (vai oletteko kuulleet joskus Audi V6Tdi moottorien nokkien kulumisesta??? Ei ole ongelma Suomi-autojen kanssa, mutta Saksassa ON ONGELMAA niiden kanssa!)
Ja Saksassahan tuo autobahn:lla ajaminen ei moottorin lämpöjä rassaa, siellähän on nopeus rajoitettu moottorin tehojen mukaisesti

