Tähän olis tarkotus keräillä vähän juttua ja kuvia siitä kuinka täällä Padasjoen turakkipajalla rakennellaan suht miedoin muutoksin toteutettavaa safariautoa XJ Jeepistä. Tarkotus ei ole tehdä mitään venäjänsafarimörköä vaan sellanen pirssi jolla voi tarvittaessa käydä vaikka lapissa ajelulla jos siltä tuntuu. Eli tommonen 4 litrasella kutosella ja automaatilla varustettu yksilö tuli hommattua syksyllä kun olin myynyt kilvettömän kirahvinkuljetusmallin Suzuki SJ413:n Tammelaan eräälle palstalaiselle. Tämä Jeeppi onkin sitten tarkoitus pitää nyt ja tulevaisuudessa kilpien välissä ettei ole sitä iänikuista trailerin ja veturin ettimisongelmaa. Kaikkihan tietää miltä vakio XJ näyttää niin lähtökohdasta en ottanu kuvaa. Sitten perään vähän kuvasatoa mitä on tähän mennessä tullut tehtyä.
Ensimmäisenä tuli hommattua Vilkuttimelta 31/10,5 Fedima trial adet ja nakattua ne Jeepin vakiopeltivanteille.
Sitten ilmesty katolle parit kattotelineet ja neljä nordikkia
Tohon sifterin kylkeen valoille katkaisijat
Sitten tuli helmapalkit 120x40x4
Eteen jousiksi Dopinssonssit ja Omen pumput
Taakse 60mm alumiiniset korotuspalat ja LN65 hailuxin takapakoista yhet lisälehdet + Omet, uus tankki pilkottaa taustalla
Uutta putkee kun vanha oli ihan saatanan mätä
Sisälle uus ratio ja mäklaitille paikka
Vanha puskuri lähti käveleen, vanhat puskurin kiinnikkeet otettiin uuten omatekoseen
Uus puskuri valmis ja maalit niskassa
Sähköflektin asennusta aloteltu
Tosta pitäis sitten jatkaa. Näin alkuunsa olis tollanen lista vielä jäljellä:
-Flektin kiinnitys ja sähköt
-Lootan lämpömittari
-Uus takapuskuri
-Panssari keskelle ja tankille
-Perus leimatarkastelut
Saa antaa risuja ja ruusuja

Jos jollain on kuvia automaatin lämpömittarin anturin asennuksesta nii vois laittaa linkkiä ja vinkkiä..