Tähän väliin ajattelin laittaa pienen muistutuksen säännöistä.
Niihin on tullut muutamia tarkistuksia, kaikkien olisi hyvä lukea ne ja olisi erittäin suotavaa vielä ymmärtää mitä tuli luettua:
Yhteenveto muutoksista kauden 2009 sääntöihin verrattuna:
- otsikkoon päivitetty vuosiluku 2009 -> 2010
- sisällysluetteloon lisätty kappale 1.1 Tulosten oikaisu
- kpl 12. nimi muuttunut: Kilpailusarjan yhteyshenkilöt -> yhteystiedot
- sivun yläreunassa päiväys ("versionumero") 20.12.2008 -> 15.12.2009
+ sääntöihin lisätty kokonaan uutena kappale 1.1 Tulosten oikaisu
- kpl 4 YLEISET MÄÄRÄYKSET Kaikkia luokkia koskevat määräykset -listalta
poistettu kohta "Luukkujen ja ovien tulee olla saranoituja vain yhdestä
reunasta" (kts. kappaleeseen 8.1 lisätty kohta)
+ kpl 4.3 Turvallisuus lisätty kaksi kohtaa:
+ Kaikkien kilpailijoiden istumapaikkojen tulee sijaita kokonaan auton
kiinteän korirakenteen ja/tai turvakaarten sisäpuolella.
+ Vinssikoukkujen ja vetopisteiden tulee olla rakenteeltaan sellaisia,
ettei vetoliina tms. voi irrota siitä tahattomasti.
- kpl 5 LUOKAT ensimmäisestä kappaleesta poistettu kohta "maastohenkilö-
ja pakettiautoille"
+ kpl 5.1 Original lisätty "Rungon lyhentäminen kielletty."
+ kpl 8.1 Kuvaustapaa koskevat tarkemmat määräykset lisätty seuraava kohta:
+ Rastikuvissa kosketuksen tulee olla auton kiinteisiin osiin. Ainoastaan
auton sivulla olevia ovia saa käyttää ulottuvuuden lisäämiseksi. Auton
muita luukkuja ei saa käyttää ulottuvuuden parantamiseksi ja niihin
kosketus lasketaan vain jos ne ovat selvästi ja kokonaan kiinni. Näitä luukkuja
voidaan kuitenkin avata, jotta auton tunnistetiedot saadaan näkyviin
rastikuvaan. Luukkujen ja ovien tulee olla saranoituja ainoastaan
yhdestä reunasta, sivulla olevien ovien etureunasta.
Tuliko ymmärrettyä, luitko varmasti edes nämä, kaiken vanhan muistat ulkoa, no hyvä, ja kertauksen vuoksi yksi juttu, mitä on jo kyseltykin.
- Erittäin tärkeää huomioitavaa turvallisuuskohdassa, lue siis uudestaan,
+ Kaikkien kilpailijoiden istumapaikkojen tulee sijaita kokonaan auton
kiinteän korirakenteen ja/tai turvakaarten sisäpuolella.
Sanamuotohan tuossa on hieman tulkinnanvarainen, lähinnä noiden "ja/tai" sanojen takia, mutta että jotta, vai miten se nyt oli, tätä kohtaa ei saa tulkita siten, että jos istuu korirakenteen sisäpuolella, silloin ei muka tarvitse istua turvakaarien sisäpuolella.
Tässä kohtaa hieman kiroan niitä sääntönikkareita, kun ovat tämän pienen kömmähdyksen tehneet.