
25.01.2010, 17:10
|
Veteraani+
|
|
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.392
|
|
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy
14 vuotta on tullut ajettua Bertalla kaikilla keleillä.
Suodatin on tullut vaihdettua joka syksy,ja aina on varasuodin matkassa.
2 kertaa olen jäänyt jäätämisen takia "tielle".Molemmilla kerroilla oli syy tankin pohjalle jäätynyt vesi eli niistä selvittiin tankin tyhjennyksellä.
Jäänestoa enkä mitään muutakaan litkua ole koskaan käyttänyt jäätymisen estoon enkä käytä.Koska...
Vesi ei sekoitu dieseliin(pääsääntöisesti) mutta...
Vesi sekoittuu alkoholiin(jäänesto) ja alkoholi sekoittuu dieseliin,kuten myös alkoholi/vesi seos.
Vesi ei mene suotimen läpi vaan tukkii sen,mutta alkoholi/vesi seos menee.
Eli juuri se aine mitä varten kaikki vedenerottimet ja suotimet on, pääseekin syöttöpumppuun jossa se sitten tekee niitä tuhojaan.
Jos miulta kysyttäisiin niin kriminalisoisin esim. tuon Diesel 100:sen myynnin.
Ja jos nyt joku sanoo että mie ainankin olen käyttänyt aina jotain lisäainetta niin siitä vaan,mutta dieseli ei tarvi mitään muuta tankkiin kuin puhdasta oikean laatuista dieseliä.
Jos on ongelmia niin tankki ja linjat tyhjäksi ja uudet suotimet ja dieselit niin pitäisi taas toimia.
Ja joissain laitteissa todellakin ajoviima jäähdyttää suotimen niin ettei talvilaatukaan meinaa toimia ,mutta sellaiseenkin vaikka suikale routamattoa ympärille niin sekin auttaa.Tai sitten jonkinlainen lämmitys.
|
10 pistettä!
Olen täysin samaa mieltä.
|