Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja huru-ukko
Löytyi siitä se tyyppikilpi jossa on merkattu TD40a...
|
Tuon moottorin kanssa kannattaa miettiä, laittaako sitä "johonkin", koska varaosien saaminen on vähän "niin ja näin". Vesipumppua ei enään saa, vaan ainoastaan korjaussarjaa, pakosarja on sitten TODELLA VAATIVA (katkea, tai halkeaa) saalistettava ja kannet alkavat olla kanssa vaikeita löytää.
Venepuolella kamaa vielä saatavissa, mutta hinta sen mukainen!
Ja jos remppaat koneen, kannattaa pumpun maksimikierrokset nostaa tuonne 4000rpm kohdalle, koska alkuperäinen 3250rpm ei nosta kunnolla ahtoja ja moottorin "vetoalue" alkaa luuri 2800rpm kohdallla!!!
Muuten moottori on hyvä, "käkikelloissa" (F4 / FL4 mallit) moottorit kestivät yllättävän hyvin, vaikka F4 malli olkin aika "askeettinen".
Venemootttorina ERINOMAINEN, koska kulutus pieni, mutta laajan vääntöalueen takia taloudellinen ajettava!