Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 04.01.2010, 16:28
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Savuttaa ja ravistaa kuumana...

100varmaa ettei kylmäkäynnistin vikaa laita päälle, mutt aloitappas seuraavista hommista:

- ilmavuoto
- venttiilivälykset
- suutin hajalla
- kansipahvi???

Kylmäkäynnistin antaa lisää ennakkoa ja nostaa tyhjäkäyntikierroksia, eli kone käy kovaa tyhjäkäyntiä karkeammin.

Se ettei kone käy kaikilla on dieselissä helppo juttu, puuttuu nafta tai puristukset!

Jos on suutinvikaa, niin yksitellen ruiskuputkesta liitin auki ja se mikä EI vaikuta käyntiin, on sitten pimeenä. Samalla kun avaat viallisen (jos siinä vikaa) suuttimen, katso ENNEN irroitusta suuttimen liittimen linjasta, onko näkyvissä "metallihilettä", koska jakajapumput "yleensä" hajoavat talvilaadun naftalla, koska sen voitelu on heikompaa kuin kesälaadun. Jos hilettä suuttimen reiässä, niin pumppu on "kaput"...

Venttiilivälyksethän on helppo tarkastaa, ja senhän kuulee jo käyntiäänestäkin, jos venttiili vuotaa!
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten