Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX
Enpä oo nähny moisia nostajan laakereita....
|
No en ole varma mikä on oikea termi, mutta tossa hydrauli nostajassa on laakerit:
http://www.ssdieselsupply.com/produc...er_Lifter.html
http://www.latemodelrestoration.com/item/CCA-85016
Omassakin Vanissa niitä näin 15 kpl..Siis laakereita. Yks oli palasina, öljyn seasta löyty pieniä neulalaakereita ja vähän isompaakin osaa:
http://kuvablogi.com/nayta/52807/
- kuvassa näkyy laakerin akseli, vai mikä se nyt olikaan.
Tuo siis hajosi 6.2 koneessa, J-pumpullinen, ilman saastelaitteita. Oli ajettu tuolloin n. 450 000km. Remontti tietenkin maksoi n. 1700e. Myöhemmin n. 500tkm kohdilla meni venttiilinjousi, mitään muuta ei hajonnut mutta samalla tehtiin uusiksi kaikki suuttimet, Bosh -kärjillä jotenka hintaa tuli n. 1200e. Muista koneen huolloista ei ollut edelliselläkään omistajalla tietoa. Kait ne euro ja japsikoneetkin joskus puolen miljoonan kohdilla jotain fiksailuja kaipaavat

. Edellinen omistaja oli korjauttnut laatikon (4L80E), soitin korjaajalle joka kertoi että se oli hänen eka neljäällä jonka oli joutunut uusiksi tekemään. En muista kuka kyseessä oli mutta jostakin Porin suunnilta. Korjaaja sanoi että vian oli aiheuttanut kuskin tyhmyys. Vedetty muutama vuos 1500kg vaunua ylivaihteella ja sitte ajateltu että "vaihteistoöljyt?!? Eihän niitä tarvi vaihtaa tai tarkistaa".
Niin ja auto on uutena suomeen tuotu, ettei ole jenkkilän öljyillä ajettu. Muistaakseni GM:llä oli ainakin 6.5tbo Vanien suhteen tarkka huolto-ohjelma mitä öljyjä saa käyttää takuu aikana.