Niin, itseppä juuri sen sanoit...
Eli kun vetarit pyörii niin jurinaa kuuluu, satunnaisesti...
Mulla oli just samalla tavalla, aina kun vetarit pyöri, ns. ilman vetoa tai vedolla, niin satuinnaisesti kun sai sopivan "resonanssin" niin alkoi jurina kuulua..
Ei se vetari tarvi vetoa jotta se alkais tärrää siellä väljässä puslassa.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Essonbaari
Niin no mulla se jurisee jos navat on lukossa mutta takaveto päällä. Silloinkin satunnaisesti.
Tänää kävin hakemassa holkit ja ristikot. Ompas v*ttumoinen irrotettava se etukartaani sieltä jakiksen päästä.
Nyt sais laittaa vinkkejä sen napalukon purkamisesta. Jotain niksejä/vinkkejä? Sen olen kuullu että napa pitää olla vapaa kun sitä alkaa purkamaan. Muuta en tiedäkkään ja kun ei ole sitä korjausopustakaan edes kirjastossa.
|
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin
Tuo etuvetareiden väljien holkkien jurina on usein ilmennyt vaan kun sinne menee veto, eli ei välttämättä tärräää jos etukartaani on irti tai navat auki.
Tietty ristikon vaihdolla kannattaa alottaa.
Itse vaihdoin holkit molemminpuolin irrottamatta napaa, tais olla alapallosta kiinni ja yläpallo irti ja käänti sivuun ni sai vetarin ulos. Jos kerran vaihtaa holkit niin mielestäni ehdottomasti molemmat holkit. Jos ääni jatkuukin niin on aika surkeeta ruveta repimään ehjää uutta holkkia pois ja miettiä että pitäiskö se takimmainen vaihtaa.
|