Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 20.12.2009, 23:48
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 788
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kzj Näytä viesti
No tuli vähän rankalla kädellä arvosteltua, kun kärry levis käsiin silloin jokapuolelta..

Näköjään olis jenkeissä jotain $150 nyt etupyörän laakeri, silloin en ollu vielä itse tilannu mitään jenkeistä(2002) ja jollain listahinta oli Suomessa luokkaa 800e! ja puolituttu olis myynny 570e tai sinnepäin..en ostannu.

4L80-E pitäis olla kyl vahva laatikko, kaikenhan saa rikki. Oli itellä tosi kevyellä ajolla, olis pitäny antaa kenkää oikein kunnolla heti aluksi, niin olis varmaan porsinut kättelyssä.

Laatikosta meni planeettapyörästöä ym. pikkusälää /turbiini.
Ei se nyt ihan 3ke tehnyt, mutta pitkälle yli 2te mentiin.
Silloin perusremppa laatikkoon ois ollu n.850e
Siirtopumppu maksoi silloin 100e
Etuvedon 4x4 Axle Shift Actuator nyt $65 jenkeissä, silloin täällä 150e

Syöttöpumpun vaihdoin "korjattuun" joka toimi kyl, katsastuksen savutustestiin asti Siksi 2kertaa vaihdettu pumppu..(tämähän ei ollut auton huonoutta, kerroin vain omia kokemuksia, niitähän tässä kyseltiin )

Pumpusta meni ekaks varmaan toi pmd-boksi, sille tuli rakenneltua iso jäähdytysripa vanhasta autovahvistimenta
Ja toi PMD maksoi silloin tääl yli 500e

Ja ei minusta käyttäjävika, jos öljypaineanturi leviää(mittari näyttää ok),-> siirtopumpulle ei tule jännitettä -> syöttöpumppu joutuu koville -> PMD-boksi palaa?

Huomaako sen aina, jos ei siirtopumppu pelitä?

Et kyllä osat on nyt paljon halvempia ja niitä saa ihan kotimaastakin. Silloin vaan loppu usko et voi olla 7v ikänen auto niin pommi, ja silloin niistä pyydettiin ~30000e!

Eikä ollut heti ostaessa rikki, vaan alkoi myöhemmin leviämään käsiin..

Huonon tuurin peli, vaan kovasti sitäkin joku halusi, kun autoliikkeen pihasta varastettiin vaikka oli kannettu akut pois konepellin alta...

Et ei minun kirjoituksen perusteela kannata ostamatta jättää, kunhan vaan omia kokemuksia yhden yksilön parissa kertoilin.

-Edit- Niin ja ilmeisesti silloin aikanaan Metro-A vaihtoi noihin koko syöttöpumpun, vaikka oli vaan se pmd palanut... et paljon on saatu kustannuksia ja huonoa mainetta ihan kotimaisin voimin aikaan..
Sulla on ollu kyllä paska säkä! Vaihdelaatikossa on varmasti ollu jo jtn vikaa ennenkuin auto sulle tuli, jos kerran kevyessä ajossa hajos samantien. Mulla käyttö on vähintäänkin keskiraskasta eikä yhtään oo vielä hajonnu mun ajossa. Isoa kärryä vetäessä täytyy tietysti tietää mitä tekee, mut sama homma jokaisen automaattivaihteisen auton kohdalla.

Toi siirtopumpun toiminta öljynpaineanturin kautta on kyllä melkonen moka insinööreiltä, aivan käsittämätön systeemi. Ideana ihan ok mut toimivuus ei. Ite oon ohittanu ton systeemin jokaisesta kolmesta autosta mitä mulla on ollu, aikaa menee pari minuuttia ja muutama Abiko-liitin. Pumppu lähtee pumppaamaan samantien kun kääntää virrat ON-asentoon. Eikä oo enää riippuvainen mistään ö-p anturin toiminnasta. Jos siirtopumppu ei toimi niin reippaammissa kiihdytyksissä esiintyy nykymistä/sammuilua. Maantienopeuksia pystyy ajamaan, kiihtyvyys käytännössä olematon. Näissäkin esiintyy yksilöeroja, jotkut hädintuskin käy tyhjäkäyntiä, toisilla pystyy ajaa välttävästi. Esim. toi mun nykyinen oli vajaan viikon ilman siirtopumppua, työmatkoja pysty ajelemaan ihan ok (pelkkää kaupunkia, max. 50km/h). Maantiellä nykiminen jatkuvaa 70km/h jälkeen. Liikennevaloista lähtiessä kaasun painaminen pohjaan sammutti auton.

Varaosien hinnat on onnex tippunu melkoisesti viime vuosina, harmaa tuonti kukoistaa ja Jenkkilässä kaikkea kivaa tarjolla sopuhintaan.Samoin tietotaitoa "harrastajilla" on ihan eri lailla kuin ennen, nykyään OD:lta ja muualta Internetistä löytyy tietoa loputtomasti. PMD-boxeja saa nykyään Suomesta n.250€ hintaan, D-techin boxit on paljon parempia kuin orggis-Stanadynet. En tiedä ketään kellä olis noita vielä hajonnut. Metro-autohan noita syöttöpumppuja aikanaan vaihteli turhanpäiten, pelkkä boxin vaihto ja siirto viileämpään paikkaan olis riittänyt.. Mut Metro-Auto on Metro-Auto, kerran kysyin piruuttani uutta turboa kun epäilin sen olevan vaihtokunnnossa.. Uusi olis maksanu 4400€, siitä olis sitten saanu vähän alennusta. Tuli sitten Jenkeistä huollettu puhallin, makso vähän päälle 400€ jota en kyllä koskaan tarvinnut ja tuli myytyä se eteenpäin..
Vastaa lainaten