Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 17.12.2009, 23:19
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 788
Perusasetus

Dodgessa Cumminssin moottori on kyllä hyvä, kestää ja saa osia. Helppo virittää, saa melkein mitä vaan jos pussissa pito riittää. Vielä kun sais sen muun auton siihen ympärille yhtä hyväks. Laatikot ihan paskoja, paranee oikeasti vasta 2003 puolivälissä. Rahaa siihen saa menemään monta tonnia, viisainta tilata suoraan Jenkeistä joku billet-aski, varsinkin jos meinaa yhtään virittää. Jokusen Dodge Ramin omistajan tunnen, ja vielä useamman tiedän. Kellään ei ole enää orggisaskia paikallaan, ainakaan ilman remonttia. Jonkun verran ruostevikoja ilmenee noissakin. Kannattaa lueskella OD:lta lisää, näköjään tuhat sivua lähestyy. Sitten kun mulla auton vaihto tulee ajankohtaiseksi niin kyllä mäkin Dodgea harkitsen jos -04 tai uudempi pitkällä lavalla on sopivasti tarjolla..

7.3 Powerstroke on ihan ok moottori, ei mitn pahoja lastentauteja. Uudemmissa 6.0 koneissa niitä onkin sitten enemmän, niistä kannattaa pysyä erossa. Muuten autoina hyviä, tosin näistä tiedänkin kaikista vähiten. Jenkit ite noita kaikista eniten arvostaa, eli pakkohan niiten on olla hyviä . Ainakin näyttäis et melkeimpä eniten jenkit noita rakentelee ja varustelee.

Näistä Letukoiden kansi/pumppu/lohkovioista voi tapella loputtomiin, omat näkemykset perustuu täysin omiin kokemuksiin yhdestä 6.2d Blazerista, yhdestä 6.5td K3500 crew cabista ja kahdesta 6.5td Suburbanista. Yhteensä oon ajanu noilla n.120tkm ja kyyti on ollu kylmää. Yli 3t kärryä vedetty jokaisella silleen ettei olla tien tukkeena, yhden kerran matka keskeytynyt PMd-boxin hajoamiseen (Juuka 2007 kisareissu). Tästä selvittiin vaihtamalla uusi boxi, oli kaverilla varalla mukana (tyyppivika). Helppo homma, menee 5min. Nykyään itellä yx varaboxi aina hanskalokerossa mukana. Laatikkovikoja ei ole ollu, kerran vittuillu speed sensor mistä selvis liittimien putsaamisella. 6.5td koneiden perässä on 4L80-loota mikä on hyvä ja vahva laatikko jos käyttää oikein, ja kestää se käyttää jonkinverran väärinkin. Jossain 1500 Suburbaneissa on myös 4L60-laatikkoa, sekin toimii mutta ei yhtä vahva kuin toi isompi. Ainakin kärrynvetoon kannattaa valita isompi loota, samoin 4.1-perävälitykset(aika harvassa). Yhdestäkään omasta autostani en ole saanut kantta halki, enkä lohkoa. "pumppuvika" sotketaan usein tohon PMD-boxin hajoamiseen vaikka niillä ei ole mitn muuta tekemistä keskenään kuin alunperin PMD on kiinni syöttöpumpun kyljessä. tähän saa uusia boxeja ja siirtosarjoja hyvin edullisesti Suomesta, hinta jotain ihan toista kuin Metro-autolla -90 luvun lopussa. Samoin kuin kaikkea muutakin kulutusosaa, kertaakaan ei oo vielä ahdistanut ostaa suoraan Suomesta kulutusosia... Ja tieto/taitoa löytyy Suomesta todella kiitettävästi, OD:lta selviää kaikki!

Osti nyt minkä hyvänsä, kaikissa niissä vikoja on. Jonkun mielestä aivan paskoja, toisen mielestä vitun hyviä! Mut niinkuin ite jo edellisessä viestissä sanoin, paluuta japsikäyttiksiin ei ole ihan heti näkyvissä. Tai sitten pitää olla tarpeeks uus eittei tartte joka vuosi hitsata leimalle. ja pienellä verolla. Ja pehmeet penkit. Automaatti. Ilmastointi. Sähköherkut. HIljainen ja mukava. Tilava. plus 100 muuta tärkeetä asiaa. Tärkeintä että ittee miellyttää, ei ota niin paljoa päähän sitten korjata yötämyöten!

Vastaa lainaten