Näytä yksittäinen viesti
Vanha 09.12.2009, 14:42
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator

Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
No ei tuo kauan pysy tuollaisena jos tätä rataa jatkuu.
Ihmettelenpä vain kuinka pienituloiset mukamas on kohtuuttoman hyvässä asemassa kun itse tienaan 1080euroa käteen ja siitä pitäs myös vuokra 480e siihen vielä sähkö, vesi, autokulut,muut laskut ja ruokaa. Kyllä tuon jälkeen pitää miettiä kaupassa mitä ostaa ja mitä yleensä niillä muutamalla kympillä saa kun kuukausi pitäs pärjätä.
Veron maksaja olen minäkin.
Suomessa sosiaaliturva on kohtuullisella tasolla, koulutus ja terveydenhuolto lähes ilmaista. Suomessa pienituloiset tienaavat bruttona enemmän kuin useimmissa muissa maissa. Lisäksi verotuksen progressiivisuuden vuoksi he maksavat prosentuaalisesti vähemmän veroja kuin muissa euroopan maissa. (http://m.taloussanomat.fi/?page=show...wsID=200923853) Suomen tasapäistämispolitiikan vuoksi käteen jäävät erot "pieni- ja suurituloisten" välillä ovat suomessa siis pienet verrattuna muuhun maailmaan.

Totta kai pienituloinen joutuu miettimään tarkasti mihin rahansa laittaa, sama pätee joka paikassa maailmassa. Itsekin olen kituuttanut opintotuella useamman vuoden, joten väittäisin että tiedän mistä puhun.
Vastaa lainaten