Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 01.12.2009, 11:42
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piippu Näytä viesti
Mutta sähköistä akseliin. Kävin toissa ehtoola pikaisella pyörähdyksellä maiseman puolella ja ihmettelin mielenkiintoista ääntä, joka tuntuu/kuulostaa tulevan vasemman etunavan seutuvilta ja paukahdus kuulostaa kuin joku hyppäisi yli, mutta murrokset ei ainakaan pauku, eikä perässäkään näkynyt mitään ihmeellistä kun öljyjä vaihtelin. Ja sopivaa mäkeä ylös yrittäessä äänen kanssa tuntuu kuin jättäisi etuvetoa pois pelistä aina paukahduksen kuuluessa.....saatan kyllä tuntea omianikin, mutta asia on kuitenkin melko hankala todeta/paikallistaa äänen kuuluessa erittäin epäsäännöllisesti.

Olisiko se sitten se "vetoketju" jakolaatikossa joka hyppii yli? Sen vaihdosta ei ole mitään hajuakaan ja öljyjä jakolaatikkoon vaihtaessa en onnistunut täyttöpropusta löytämään mitään mistä olisi saanut mitattua ketjun painaumaa...eli tunnelma oli kuin olisi tyhjään halliin avaimenreijästä kurkistanut (jakolaatikkohan on se part time-full time...mikä olikaan nimeltään?) Mutta vastaavasti öljyn tyhjennysreijästä näkyi jokin musta palikka/vipu joka makasi jakolaatikon pohjaa vasten, eikä suostunut siitä siirtymään vaikka koitti vähän tökkiäkkin...onko tämä nyt se kiristäjä joka kuuluisi olla täyttöreijän lähettyvillä??? Eli miten se ketjun venymä todettiinkaan? Ja olisiko siitä jopa räjäytyskuvaa miten se siellä laatikossa kiertelee?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kaistapää Näytä viesti
kovasti veikkaisin "napalukkoa" oikeanpuoleisessa vetarissa.vuotaa alipainetta ulkoilmaan ja ei jaksa pysyä päällä.vilkkuuko PART(Y) TIME valo samalla kun paukkaa?valohan palaa vain silloin kun napis on kytkeytynyt,ei silloin kun se yrittää olla kiinni.omassa oli samaa ongelmaa,korjaantui järjestelmän tiivistämisellä,jeepissä on vaan tosi paskat letkuliittännät ja ajanmyötä sit vuotaa.
Ei ole 242:ssa katkeevalla vetarilla oleva D30 edessä. Eli siitä se ei voi johtua.

Ketju se toki voi olla, mutta kuuleman perusteella (ittellä ei ole ketjun kanssa ongelmaa ollut) jos ketju hyppää hampaiden yli veto päällä niin sen HUOMAA. Eli veikkaisin enemmänkin jotain voimalinjassa olevaa ahdistusta joka vapautuu, jos tapahtuu vain part time asennossa. Ittellä on molemmat tehnyt ihan samaa, silloinkin kun ei ole ollut väljää missään. Jatkuvalla nelivedolla ei toki pitäisi alkaa ahdistamaan ja jos paukkuu silloinkin niin sitten syynä joku muu. Mä en nyt muista miten toi ketjun kireyden tarkistus meni 242:ssa tai 231:ssä, mutta joka tapauksessa jos sitä epäilet niin kandee tarkistaa. Löysä ketju syö kuoren ohueksi ja jossain vaiheessa se halkeaa -> ei hyvä. Eihän tuo jakoloota sinänsä ole kovin vaikea avattava, muutamia pultteja ja lukkorenkaita. Onnistuu jopa auton alla.


Voisi hyvin myös olla Killmanin ehdottama tukivarren osuma johonkin, tai sitten esim. panhard tai sen korin pään kiinnike joka oireilee. Mulla myös takajouset piti joskus hieman elämää, auttoi kun laittoi vaseliinia väliin. Samoin tosiaan noi etujouset saattaa ottaa joustoissa hieman johonkin kiinni josta lähtee myös jonkinsortin pamaus ja tuntuu usein nykäiksenä. Useimmitenhän näissä kaikissa tilanteissa on veto päällä, joten pamauksen saattaa erehtyä tulevan voimalinjasta vaikkei tulekaan. Aijuu, yksi vielä mikä tuli mieleen niin voi toki olla välityksissä jotain häikkää, mulla paukkui edellisen XJ:n D35 jonkin verran ja siinä oli hammasvälystä vähän liikaa. Fordin 8.8:n kun vaihdoin niin ne paukkeet hävisi - ja muita tuli tilalle

Viimeksi muokannut Timo_L : 01.12.2009 11:46
Vastaa lainaten