Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pörö
http://www.iltalehti.fi/autot/2009112210643597_au.shtml
Tuota juttua kun lueskelin niin silmiin pisti tuo flexifuel-auto, miksi pitää olla nimenomaan etanoli pohjaiseen polttoaineeseen valmistettu auto??
Mielestäni tuo E85 palaa myös tavan bensakrematoriossa vaurioita aiheuttamatta... Vai häh??
|
Etanoli on ymmärtääkseni jonkun verran "kuivempaa" eli ainakin venttilejä suojaavia ainesosia siinä seassa olisi hyvä käyttää. Kyllä polttomoottorin alkoholilla saa pelaamaan, bioetanolia ajoneuvojen polttoaineeksi tuottaa mm. jo kohta koko etelä-amerikka.
Pari kesää sitten tuli tehtyä testejä tuommoisella nissan micralla niitä kun saa hyvin säädettyä käynniltään, nitrometaanin, jääneston (alkoholi), venttiilinsuoja-aineen ja v-powerin sekoituksella uskomaton rähinä kerrassaan ai että veti kevyellä kaasulla. Jos olen oikein ymmärtänyt niin juurikin ensimmäisiä polttomoottoritestejä tehtiin alkoholeja polttoaineena käyttäen. Miksi ei Suomi jo tuota bioetanolia, voisi ehkäistä lamaa ja tuoda uusia työpaikkoja? Kyllä meillä rankkitarpeita olisi monen moisia.
Eli tuon tyyppisestä pikkukoneesta venttiilit menevät herkästi mutta lisäaineistuksella voitaneen ehkäistä, micra toimii tälläkin hetkellä