Akkuhan ei ota määränsä enempää latausvirtaa sisäänsä, vaikka sitä latailisi 200A:n laturilla.
Joa haluaa Normaalikäytössä olevaa akkua pitää hyvässä kunnossa, niin sitä ladataan n. 4A:n laturilla Joskus yön yli...
Eli jos lähdet vinssaamaan vinssillä ,joka imee vaikka 500A virtaa kuormittuessaan,
ja konehuoneessa on vaikka 100A:n laturi, niin sen laturin tehosta lähes kaikki
menee suoraan sen vinssin mottorille ja loppu virrantarve tulee akun purkaantumisesta.
Sitten kun vinssaus päättyy, niin ei se laturi vielä tuuppaa sita 100A:a sinne akkuun päin,
vaan osa menee auton käynnissä pitämiseen, valoihin,...
Akun lataukseen saattaa mennä vain 10A, riippuen akun kyvystä ottaa virtaa vastaan...
Yksi hyvä keino on säästää laturin hiiliä palamasta ylikuormituksen takia, on sammuttaa kone vinssauksen aikana.
Aikas monet laturivauriot tulevat sen takia, että hiilet kuumenevat ja katkeavat.
Tuossa on vaan se huono puoli, että jos vinssaa akun tyhjäksi, niin sitä konetta ei saa enää käymään ilman apuvirtaa.
Paitsi jos on tuo 2-akkujärjestelmä, tai edes starttiboosteri huoltoautossa mukana...