Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo
Hylkyhän siitä tuli, mut kyllähän tuommonen pikkususuki olis tullu jonkun protoluokan auton perässä vaikka katollaan maaliin.
Todennäkösesti sääntöjen laatijoilla on ollu huonoja kokemuksia orbitrooleista, jonka vuoksi tuo mekaaninen yhteys on edellytetty, kaska yleisillä teillä tulee siirtymiä.
Vasta viime safarille lähtiessä hajosi yhdestä orbiohjauksisesta vehkeestä jotain orbista pikku ojassa, ja toiseen suuntaan käännettäessa vaan hakkasi villisti rattia käsille. Sillä ei voinu ajaa kyllä metriäkään enää.
Sinällään en usko, että tuo orbitrooliohjaus olisi mikään ongelma. Kyllä yleensä renkaat jonkin verran kääntyy, kun väkisin veivaa. Muuten voi olla ikävämpi hinailla pois metsästä, jos moottori leipoo jonnekkin suohon, ja joka suuntaa on 3km kivikkoa.
Letkurikon tms. sattuessa vaihtaa vaan uuden letkun. Letkurikkoja sattuu harvemmin pienessä kuormituksessa, kuten tiellä, vaan yleensä siellä kivenkolossa, kun renkaita joutuu väkisin väännättämään maksimipaineilla...
|
kuksa rakennettu alunperin1997 ja keran on ohjaus pettäny eikä sillonkaan aivan kokonaan turun/raision kisassa tippu auton keula letkun varaan,ja nyt sekin mahdollisuus estetty panssaroinnilla eli ohjaus olisi toiminut tielläkin ja sen olisi huomannu kyllä hidastuneena ohjauksena letkurikon takia.ja oikeasti on todella harvinaista,että letku katkeaa missään olosuhteissa kokonaan,vaan yleensä rupeaa vuotamaa.ja tuo ohjauksen jäykkyys moottori sammuneena on suhteellista ei se ole missää vehkeessä kevyt ilman tehostusta 42 pyörät alla.mut kai se on uskottava ettei orbi vehkeilä suunnisteta
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
|