Niinpä niin...Tokihan mä sen arvasin että joku sitäkin esittää että miks pitää joku olemassa oleva juttu korvata toisella...
No sanotaan sitten sitä tosiaan vaikka harrastamiseksi! Mulla nyt on joku Range ollut enkä jaksa lakata hämmästelemästä sitä miten hyvin se alusta ratkaisu "taipuu" kiven tai kannon nokkaan...Nyt tuon Geen (sellainenkin löytyy) eteneminen voidaan perustella sillä että meneehän se kun se pyörä kerran vetää. No tokihan aina joku fillari raaputtaa jostain jos kaikki neljä vetää tasan yhtä lujasti...Tottahan se niin on jos lukot on päällä, mutta sekun tuntuu sellaiselta väkisin runnomiselta...No Range kun on sellainen elastinen ja venyvä että se pyörä yrittää kovasti kurottaa sinne maahan ja vetää johonkin niin miksei tää hyvä ominaisuus yhdistettynä Geen kestäviin(?) ja lukollisiin akseleihin olis hyvä juttu? En tiedä liekö mussa tyhmän vikaa kun luulottelen itselleni että maahan osuva pyörä vetää parhaiten?
Mutta sain jo kovasti apuja tekijämiehiltä ketkä ovat ennekkoluulottomasti nyt tätä kokeilleet! Mä vielä lähtisin sitä arvuuttelemaan onkohan se nyt välttämätöntä riipi niistä Geen tukivarsista se takasilmukka pois? Eikös se niin oo että panhardi ja se rangen kolmio nyt yrittävät pitää sen akselin siellä alustassa sivusuunnassa paikallaan? Se panhardi nyt on vaan "toispuoleinen" kun sitä vertaa siihen Rangen ratkaisuun...Joka tapauksessa molemmat sallivat joustoja samaan suuntaan, lähtisin väittämään että range enemmän ja "kontrolloidummin". Nyt kun mulla on pitemmät vieterit siinä Geessä niin panhardi ajaa taka-akselin hiukkasen enemmän toiselle puolelle runkoa. Ei näin käynyt rangessa vaikka siihen pisti suunnilleen yhtäpaljon vakiota pitemmät vieterit. No molemmat toimii niinkun toimii, Range oli aikamoinen keinu ajaa kun sitä vertaa Mersuun, mutta ei mua se haittaa vaikka kori kallisteleekin, ei maasturin oo tarkutus ollakkaan mikää ratakiree turbo-ohjus, sellainenkin kyllä löytyy...
Joku mainitsi että AKE:lla oli sanottavansa tähänkin (tietysti) Mä luulen että jos ratkaisee asian pulttiliitoksilla ilman että runkoa hitsataan ja kiinnitettävä osa on todistettavasti riittävän luja ei pitäis tulla ongelmia? Jos tälläistä on nyt joku esmes hiluksiin nyt laitellu niin luultavasti hilun lehtijouset on vaihtunut kierrejousiin, mutta Geessähän ei jousitus tyyppi muuttu mihinkään? Mitä laki sanoo sitten näistä on mulle epäselvää, voisimpa mielen kiinnosta selvitellä...
täältä tähän, kiitoksia kuulijoille ja lukijoille!
|