Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MF356
Taitaa tähän pyhimykseen tulla jerkkua vielä vähän enemmän kuin tuo 300hv  Hiluxin perät on ns. 8tuumaisia, välityksiä löytyy ainakin seuraavat 3.9:1, 4,3:1, 4,56:1, 4,88:1 ja 5,29:1. Varmasti on muitakin, mutta noita taitaa melkein kaikkia olla joissain Hiluxeissa ja Hiaceissa alkuperäisenä. Lukkoja tuohon perään taitaa saada lähes kaiken tyyppisiä, Detriot Truetrack on käsittääkseni eräänlainen kiristyvä kitkalukko ja olisi ehkä aika hyvä tehokkaaseen katuautoon. Alkuperäistä kitkalukkoa on ainakin joissain jokkisautoissa käytetty, mutta on siinä ja siinä onko -83 taka-akselissa vielä sellaista. Kitkalukkoja kyllä löytyy esim. minulta, laita vaikka yv:tä jos haluat sellaisen kitkalukon tarkemmin tutkittavaksi. Kävin alkuviikolla puhelemassa siitä 144 Volvosta, niin tiedät kuka täällä huutelee 
|
Melko tyhjentävä vastaus, eipä paljoa enää jäänyt epäselvää. Taitaa ajatukset kallistua sen Hiluxin perän puoleen. Pitänee avata se jossain vaiheessa ja tarkistaa se välitys. Näköjään tuohon 8" perään saa mukavasti välityksiä esim. Drivetrainspecialists.com:sta. Truetrac lukko mulla on käyttis-Volvossa ja tuntuu toimivan ihan hienosti.
Kyllähän tuo tavallinen 200-sarjan akseli varmaan kestäisi, kun ei tässä kuitenkaan mitään sliksejä tulla käyttämään, mutta pääasiallinen tarkoitus tälle suunnitelmalle on vaan erikoisuuden tavoittelu ja rakentamisen/harrastamisen riemu.
Tuossa tuulilasin artikkelissa esitelty Amzon tuli just myytyä pois tämän Pyhimys-projektin edestä.