No niin. Joo 4Runnerihan perustuu Hiluxiin, näin voipi sanoa. Illalla kattelin sitä takapään tasauspyörästöä. Siinä on umpikotelo, halkeaa kahtia kun avaa pultit, sisällä molemmissa reunoissa kitkalevyjä keskellä 4 pientä tasauspyörästön ratasta. Periaatteessa samanlainen kuin V6-perä, jossa ei siis ollut kitkalevyjä, vaan ns. open differentiaali. MUTTA, en menisi sanomaan puolesta enkä vastaan mikä versio lokkereista sinne sisään voisi mennä. Olisi oltava kamat pöydällä ja kokeiltava.
On hyvä tietää myös sellainen asia, että 4-sylinterinen lukko tulee täydellisempänä, eli siinä on mukana myös ne vetoakseleiden päähän tulevat, tasauspyörästöstön vastaavat rattaat korvaavat osat, kun taas V6-lukossa käytetään niitä alkuperäisiä rattaita. Niiden hammasmuoto käy kai sen verran passelisti lukon hampaisiin.
Eli yhteenvetona asia ei tainnut ainakaan tulla yhtään selvemmäksi. Joku varmaan on asiaa kokeillut, kun vaan sattuisi lukemaan tätä foorumia.
HiluxMan
|