Moi!
Seuraava tieto pätee ainakin vuosimalliin 1885
Lisäflekti (jäähdyttäjän edessä)toimii seuraavilla lämpötia-alueilla
flekti lähtee päälle 246f (120C)
flekti sammuu lämpötilassa 230f (111C)
toleranssin ollessa 6f
Kytkimen tyyppi on FAN SWITCH TS82
Sattuu hyllyllä olemaan tuollainen uusi kytkin ja sain mittaamalla koejärjestelyin arvot 127C ja 111C.
Tiedot sain sähköpostilla ko kytkimiä valmistavata yrityksestä
(Standard motor products) rapakon takaa.
Itselläni korkein lämpötila oli helteillä liikennevaloissa 112C (tuolloin ilmastointi ei ollut päällä) muutoin kaupungissa ajettaessa 93C - 105C. Maatiellä 91C - 93C.
Lisäflektin toiminnnan voi tarkistaa maadoittamalla kytkimeen menevän piuhan virran ollessa päällä. piuha lähtee irti puristamalla liitintä (älä vedä väkisin). Ei siis olisi vaikeaa laittaa rosvoliitoksella piuhaan johtoon, jonka vetää kojelautaan katkaisijalle (+ maadoitus) ja flekti toimii haluttaessa vähentäen henkistä kärsimystä joka johtuu "liian" korkeasta lämpötilasta =).
T JPSH
Note! This message was posted anonymously!
|