Hmm... varmaan aika lailla samanlaiset noi afr 220 ja brodixin 215... kyllä varmaan hengittää 350:ssä lähelle 7000 rpm varmaan...jos vaan muut helyt sen sallii/kestää.
Itse myin th700 heti pois...kunhan sain sen ensiksi kuntoon... automaattihuolto Päivinen auttoi asiassa...
Ameriikkojen puolelta löytyy kyllä th700 tuunaajia joiden vehkeillä on ajettu 10:jä säännöllisesti...ja lootien hinnat vaihtelee $1400-1700...sen rahtaus tänne onkin sitten toinen juttu...
Ameriikoissa oli vähän aikaa sitten jossain lehdessä (hot rod yms.) vertailu roots,sentri-ja turboahtamisesta...testistä kävi selväksi että huipputehoissa (samoilla paineilla..eipä järkeä muuten vertailla) turbo ja sentri ovat samoilla viivoilla...ja roots selvästi jäljessä.
Keski ja alakierroksilla turbo tuotti noin <50 lbs/ft vääntöä enemmän.
Normaali kokoinen V8 mylly tuottaa niin paljon pakokaasuvirtausta ettei viivettä synny (alle 0.5sec)...toki kehitys on mennyt asiassa -90 luvulla suuresti eteenpäin. vtr esim. matalapaine turbot saabilla
Ameriikoista kuultua...."real cars have three pedals"
Neppaamassa kävin viimekesänä burnout partyissä (vanha kone eli dart2 kannet+pienempi nokka+pienemmät pakosarjat, vakio th700 automaatti ja vanhat (>7vuotta) vakio gatorbacks renkaat) ja tuloksena oli 13.0sec /182.8km/h ...2.4sec 60' voi kertoa jotain pidosta...
Huhu kertoo että Oulussa oli jonkin aikaa sitten c4:n tuplaturboilla jolla ajettu iisisti 10sec puolelle...
Taitaa olla trailerikuningatar...
Jussi
Note! This message was posted anonymously!