Näytä yksittäinen viesti
  #34  
Vanha 31.07.2003, 12:47
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Vetten flektin kännistys on siksi asetettu niin korkealle(110/115) koska kaiken takana on alhainen kulutus.Eli flektin halutaan pyörivän vain silloin kun on pakko.Tähän tähtää myös se että nopeuden noustua yli 35 mailia ropelit pysähtyy oli sitten kuinka kuumaa tahansa.Jos haluat flektin startin aiemmin, se on hyvin helppo rakentaa ja tosi halpa:10 cm rautaputkea alavesiletkuun ja putkeen 2-napainen anturi joka kuumana sulkeutuu.Anturin toinen napa runkoon eli maahan ja toinen napa tinataan alkuperäisen anturin(oikeassa kannessa)johtoon kiinni.Kun lämpö nousee anturi maadottaa johdon joka antaa tietokoneelle käskyn käynnistää flekti.Olennaista on valita oikean lämpöarvon anturi,koska alavesiletkussa lämpötila on alempi kuin sylinterinkannessa.Miksi alavesiletkuun? No siksi koska silloin flekti starttaa vain silloin kun jäähdytin ei enää jäähdytä riittävästi.Kannessa oleva anturi starttaa flektin vaikka syylari olisi jääkylmä,esim. termarin jumiutuessa kiinni!Saksalaisissa autoissa anturi on yleensä syylarin "alapäässä" lähellä alavesiletkua ja kun miettii ratkaisua syvällisemmin huomaa että viisaita ovat suunnitteluinsinöörit,vaikka paskoja ne autot on.Nimim. kokemusta on.PS.yhtä helppo kytkentä on tehdä releeseen joka käynnistää flektin tai sitten ilmastoinnin painekytkimen rinnalle joka myös käynnistää flektin.Vaihtoehtoja on ainakin kolme ja helppo tehdä ja halpa 20 euroa ja lämmöt kurissa!!

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten