Tästä on montaa eri koulu kuntaa. Ja nimen omaan siis ETUPERÄSSÄ.
100% kytkettävä, on aina parempi kun voi kytkeä pois päältä ---> auto kääntyy varmemmin, ei rupea puskemaan.
Kitkalukon toimintahan perustuu renkaiden nopeus eroon ja käännyttäessähän sitä nopeus eroa tulee.
Jolloin lukko kun ottaa kiinni ja eturenkaat rupeaa pyörimään samaa nopeutta, niin auto puskee suoraan.
Maantiellä voit ajaa napalukot auki, mutta mites maastossa, jos tarvitsee sen nelivedon että yleensäkkään pääsee eteen päin ja sitten kääntymisestä ei tule mitään. Ota napalukko auki, että kääntyy, niin auto ei etene, kun tarvisi olla se neliveto, jne...
Mutta itselläni ei ole henkilö kohtaista kokemusta.
Viimeksi muokannut Jeep-Ukko : 24.09.2009 21:02
|