Sillä akseliputken uloimmalla osalla ei ole toiminnan kannalta merkitystä.
Rälläkällä vaan isommat raadit pois ja vetari paikalleen.
Pyöränlaakeri on siellä laipan sisällä suojassa ja sillä on omat vaseliinit niiden stefojen välissä.
Nyt kun kasaat toisen akselin paikalleen, niin laita uutta vaseliinia reilu kerros siihen laakerin päälle.
Pyöränlaakeri kiristetään siten, että niillä "kukkasen" muotoisten laippojen väliin laitetaan lisää/otetaan pois niitä ohuita shimmauslevyjä.
Vetoakseli pökkää siellä perämurikan sisällä toisen puolen vetariin (itse asiassa siellä on n. 2-3cm pitkä väliholkki) ja näillä shimmauslevyillä säädetään välys sopivaksi.
Välys on sopiva silloin, kun vetarin laipasta nykimällä tuntuu pienenpieni klappi.
|