Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SuurSyömäri
Ei pidä ymmärtää että runneri ois huono. Siinon vaan paljon hintaa.
Eniten rikkoutuneita koneita olen nähnyt mallia 2L-T ja kun en harrasta esim pajeroita niin niin en niiden rikkoutuneita koneita ole koskaan päässyt näkemään. Ehkä onneksi. Niissäkin menee koneet rikki vähintäänkin samanlailla kuin 2L-T tojotoissa. Muut maasturikoneethan ei tojotalla hajoilekaan niin herkästi. Japanituonti mikä järvenpäässä niin niillon kansia hyllyllinen kun niitä kuulema menee. Tai oli ainakin hyllyllinen kun kävin muutama vuosi sitten. Muita kansia ei ollutkaan mallia maasturikone.
HDJ 80:n kiertokangen laakerit on kyllä legendaaristet eli siinä joustetaan hieman. Kone itsessään ei ole huono vaan laakerit on.
Tojotien suurin etu harrastekäytössä on se että niistä löytyy valtava määrä tietoa tutuilta, netistä ja jopa tojotaliikkeessä. Pajeroista en usko samankaltaista tietomäärää olevan lähimainkaan olemassa.
Itse ajelen vm. 91 4Runnerilla jossa V6 pensamoottori. Olen pitänyt kyydistä paljonkin mutta onnellisimmillani olisin jos konehuoneessa käryäis kolmen litran turbodiisseli. Bensakone on jotenkin tehoton ja syö hevosiinsa nähden aivan liikaa bensiiniä. Max 4000rpm ja 200 newtonia     hehheh aika onneton.
Kaikki maastureiksi haukutut kestävät normiajoa ajella 30" renkailla. Oli se pajero, susuki tai tojota.
Halvalla saa halpaa ja jos tuuri käy niin vahingossa voi saada hyvääkin.
EDIT: Kannattaa laittaa kahvisuodatin väliin kun itse ajattelen asioita vähän liikaakin ns. extriimi offin kannalta.
|
Nii ja sit niist 2l-t koneist viel et niit on paria versioo,alu kantist ja rauta kantist.Jälkimmäisest on kokemuksii et Ei kestä ees 3kg ahtoi ja 12mm nestepäätä ku 15min lappu lattias(häkärinteel)kansi halkee.Itte oon keittäny kaks kertaa ja tokal kerral nii et konees ei ollu jäljel enää tippaakaan vettä.edelleen sama kannen tiiviste.no tokihan se on laiska ku ei ooku to3 garretti ja 1kg ahtoi.Ja talvella neliveto päällä eli siis koko ajan se vaivanen kilo.Ja koneel ajettu 410tkm ja kantta ei oo koskaan aukastu.heikkohan se on mut mikähän ois vahvempi?oon kyl kans kuullu et lj rikkoo kansia mut mikä ne rikkoo?pajeron alumiini kannet rikkoo lämpötila erot.no toiset kestää enempi toiset vähempi.Land roverin diesel kannet on kans kuuma arkoja niinku alu kannet useasti.Taitaa kaiken kaikkiaan tojotan diesel koneet olla niit vahvimpia,GM vapari dieselki oli hyvä.Ja onha autos paljo muutaki ku se kone,mä ainaki valitsen auton käyttö tarkoituksen perusteella,käyttö kustannuksetki vaikuttaa,ja sitä kautta tietty korjaus tarve ja semmoset.Suska on halpa ja tojota tylsä rooveri on pommi ja jenkit isoja nafta syöppöjä ja volvo lappari kauhee raktori ja pensaa menee.Jokasessa on puolensa,ultimate maasturia ei kaupasta saa vaan ne pitää tehä ite.Tie liikenne autos joutuu tekee kompromissei,riippu siitä mihin vertaa.