Näytä yksittäinen viesti
Vanha 01.07.2009, 01:11
Joukka:n Avatar
Joukka Joukka ei ole kirjautuneena
Konkari+

Rekisteröitynyt: 03.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Perusasetus

Itse aloitin Jeep touhuilut vuonna -97 Jeep Cherokee 4.0 Aut. -97:lla. Eipä ollut mitään vikaa,paitsi että söi bensaa 17L.
Vuonna -98 siirrryin Grand Cherokee 4.0 Aut. -97:aan ja kulutus putosi 15L:aan. Johtui varmaan siitä, että ZJ:ssa turbiini nappasi kiinni 2500kierr. ja Grandissä alle 2000kierr. muutenhan noi on samat koneet.
Kolmantena oli Grand Cherokee 2.5TD man.-97 joka söi 13L.
Neljäntenä oli ja on edelleen Grand Cherokee 4.0 Aut. -96, joka soi vakiona sen 15L ja nykyisillä 33":lla 17L.
Katuautona on nyt Grand Cherokee 4.7 V8 Aut -00 ja syö 31":lla 15L. Tuossa yhtenä päivänä kokeilin minimi kulutusta matka-ajossa 88km/h, niin vei 11L. Pelkästään kaupunki ajossa menee varmaan sitten 19L.

Mielestäni on luotettavia, koska ei ole tullut mitään yllättävää eteen.
Tyyppivikoja ei mielestäni ole. Kulutusosat kuluu niinkuin muissakin autoissa.
Jarruosat saa vaikka fixus varaosaliikkeestä ja loput myy US-parts.
Erikoisosat mitä ei em. paikoista saa kannattaa tilata vaikka saksasta, niin maksaa sopivasti. (tai mun purkuautosta...)
Korjaan Jeeppini itse, joten täytyy sen olla helppoa kun kerran minultakin onnistuu.

Vanhemmasta ZJ Grandin V8:sta ei minulla ole kokemusta, mutta luulisin että polttoainetta menee loppujen lopuksi yhtä paljon sekä kutos että kasi koneella. Kutonen on vähän nuhanen, joka näkyy ajajan otsassa ja V8 vääntää sillei, että suu on kokoajan hymyssä.

Jotkut kertoo tyyppivikana V8:n vesipumpun, kun sen kuulemma menee 100tkm kohdalla eikä normi 150tkm kohdalla. Mielestäni kulutusosa kuluu ja se vaihdetaan kun on tarvis. Lamda anturithan menee lähes kaikissa autoissa 150tkm kohdalla, myös Jeepissä. jolloin kulutus nousee ja kulusta tulee hieman nykivää. Nii, ja kiinalaiset tarvikepumppu kestää vähemmän kuin alkuperäinen.

/Joukka
Vastaa lainaten