Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Sakke-
Kartaanikulmista sen verran , että kardaanin molemmissa päissä tulisi olla yhtä suuri kulma (tästä on helppo vähän lipsua). Jos jakolaatikon päässä on jyrkkä kulma ja perän kääntää niin että kardaanin siinä päässä ei ole kulmaa juuri lainkaan niin voi toimia metsässä, mutta tiellä juristaa varmasti. Joten perää ei kannata hillittömästi kääntää, PAITSI jos laittaa vakionopeusnivelen (tuplanivel) jakolaatikon päähän. Tällöin tuplanivelen ristikot kumoaa toistensa pyörimisnopeus vaihtelut (juristukset).
|
Ei se voi 100% varmasti juristaa, koska Range Roverissa esim kulmat ei ole samat perän päässä ja laatikon päässä, eikä myöskään ole tuplaniveliä kardaaneissa

Sitä en sitte tiedä, miten britti insenjäärit on tuon laskenu todennu, että ei jurise, mutta käytännössä tuntuu kuitenki toimivan