Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Käyttäjä
Lainaus säännöistä.
[lainaus]Turvakaarien alapäiden kiinnitys koriin vahvistetaan lapuilla, joka voidaan kiinnittää koriin
kiinteästi hitsaamalla täysin saumoin, tai
pulttiliitoksella 3 kpl M8 pultteja, kun vastapuolella on koriin kiinteästi hitsattu lappu, tai
pulttiliitoksella 4 kpl M10 pultteja, kun vastapuolella on irtonainen vastaava lappu.Korikiinnityksen vahvikelapun materiaalivaatimus vähintään 3 mm paksu ja 120 cm2 pinta-ala.[lainaus ]
Eli runkoon kiinnityksestä ei puhuta mitään,pääkaari on kiinnitettävä lava-auton koriin eikä lavaan.
Tämä on tulkinta jota käytettiin viimeksi Bonehillissä.
Jos et itse ole ns.varma hitsari niin älä hitsaa itse ja hio saumoja,saumat on hyvä jättää näkyviin että pystyy toteamaan sauman laadun silmämääräisesti.
Pyydä jotain kaveria/tuttavaa hitsaamaan jolta homma onnistuu.
Mikäli teet ulkopuoliset kaaret niin koriin kunnon helmapalkit,täysillä saumoilla kiinni ja helmapalkkiin pääkaari täysin saumoin kiinni.
Eipä taida mahtua hilussa sisäpuoleiset olemaan,ainakaan lyhyt hyttisessä.
Tässä äkkiä vastattuna,mikäli vielä jotain epäselvää niin soita vaikka tänneppäin niin helpompi selvittää,numero löytyy cupin sivuilta.
|
ihan ot.!!
mitens kaikki tietäjä vastaa tähän kyssäriin!! kun mulle sattu pien käpy kun tein vahingossa saumattosta putkesta (jota käytetään oikeissa ralli autoissa), no pääkaari sattukin olemaan 43.5mm ulkohalkasijataan eli 1.5mm liian ohut joten ei ilmeisesti ole asiaa kilpailuihin. ilmeisti täytyy tehdä niin sanottu säännöt täyttävä valekaari takatuin jostain vanhasta vesijohosta??