Raidetangon päähän se on. Siihen löytyy oma työkalu, jolla sen saa puristettua nätisti pois. Esim. Biltemasta, hintaan 5.90 juuroa. Jotkut voivat antaa vasaraakin mutterin päähän, jolloin raidetangon pää tulee alas, mutta en suosittele.
Raidetangon päästä mutteri ja sokka pois ja sitten painat tällä työkalulla raidetangon pään pois. Tämän jälkeen mittaa kuinka monta kierrettä on näkyvissä vanhassa raidetangon päässä, tai jos on hevi-tangot niin siinähän on mutteri joka on hyvä merkkinä josta voi laskea. Nyt kierrät uuden raidetangon paikolleen ja lasketun kierteen verran kuten vanhassakin.
Tämähän ei tietysti ole pyörän kulmien kannalta aivan paras keino vaan tarkan saa kulmien säätölaitteessa. Toki on olemassa tee-se-itse-miehelle "tanko", jolla voi alustavasti säätää aurauskulmia, ei täysin tarkka, mutta suuntaa antava.
Note! This message was posted anonymously!
|