Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy
No taas on aihe josta on omaa kokemusta.
Eli 65 ´chevy 2 ,350 koneella.
Ilman termaria lämpeni,ja uudella termarilla pysyi lämmöt kurissa.
Ja totta hemmetissä jos kiertonopeus nousee,niin jäähdyttimen luovuttama lämpömäärä nousee,Mutta jos jäähdyttimen teho on jo tarkalla,ja sisään menevän nesteen lämpötila on esim. 98 astetta ja nopeutta tarpeeksi ja koko jäähdytin alkaa olla jo yli 90 asteinen,niin silloinhan jäähdytin toimii täydellä teholla,mutta koska koneeseen menee myöskin jo 90 asteista nestettä,niin oravanpyörä on valmis.
Asiaa voi laskea vaikka millä fysiikan tunnilla/luennoilla,mutta jos lähtökohta on se että jäähdyttimen teho ei riitä,niin se ei riitä.
Siitähän tuossa on loppujen lopuksi kyse. 
Ja sitten vastaväite... 
|
tuo on totta, mutta en ymmärtänyt, että miten tilanne voi olla huonompi suuremmalla virtauksella?
Eikä ollut tarkoitus aiheuttaa ylilämpenemistä palstalla, mutta kun asia oikeesti kiinnostaisi.
Ja kiinnostaisi myös,jos jollakulla olisi selitys tuolle letukan käyttäytymiselle, mulla kun kävi päin vastoin. Tosin se onkin Moparin tuotteita..
__________________
Horsepower and Drag Racing
www.facebook.com/FunJamRacing
Ajoneuvojen loppukäyttäjä..
Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi
Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti.
HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa)
Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa)
Lehmä: Trailduster -76
Exiä
C306:Kuorkkikrossivoittaja
Protector: Avoläjä
TuninkiBertta: -80
Pätkis: pätkäpatrolli -82
Urbo HJ
Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero
Esory
|