Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 01.04.2009, 08:58
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
käytännössä mahdotonta ellei vaihda F250 Heavy Dutyn
akselia,jousia,jarruja.
Käytännössä akseliston vaihtokaan EI VÄLTTÄMÄTTÄ piisaa.

Mikä on tämän pikku foordin max. etuakseli paino?
Vaikka vaihtaa järeämmän akselin, niin max. paino ei silti nouse!!! Sen olen oppinut...
Ja otteeseen merkattu paino ei ole välttämäti se max. paino, eli sitä ei kannata tuijottaa.
Max. painon löytää korin tunniste laatasta tai erinäisistä käyttö/huolto kirjoista.

AKE:han sanoo:
vertailu moottoriin nähden paino saa nousta 10% tai max 20%, jos paino jakaumaa siirretään toiselle akselille.
Ja vastaavasti jarrut ja jousitus täytyy vastata tuon painavimman vertailun vastaavia.
Mutta silti max. akseli ja -kokonais painoa ei voi muuttaa.
Teho saa nousta max 25%.
JNE...

Ja bensa vehkeeseen saa laittaa dieselin, vaikka ei tehtaalta olisi ollutkaan saatavilla.
Ainut vaatimus on, että kyseisen vuosimallin päästönormit täytyy täyttyä.
Eli kun kyseessä -80 puolen välin vehje, niin piisaa että menee katsastuksen päästömittauksesta läpi.

Olikohan se nyt -87? kun tuli tiukennusta aina -90 luvun alku puolelle.
Silloin piisaa kun laittaa katalysaattorin.
Mutta jos on otteeseen merkattu VÄHÄPÄÄSTÖINEN, niin silloin on jo vaikeampaa. Taarvii vaihdettavan moottorinkin täytää vähäpäästöisyys.

Ja -90 alkupuolen jälkeen (oliko se -92 vai -93?)kaikki on sarjassa vähäpäästöisiä, vaikka ei olisi mainintaakaan.
Vastaa lainaten