Koneen sisään kajoamatta on tehtävissä kyllä jonkin verran jolla voi parhaassa tapauksessa olla 50 - 60 hv hyöty. Itse olen tehnyt -84 vetteen seuraavia muutoksia.
Aiemmin olen tehnyt pakoputkiston vapaammin virtaavaksi jota auttaa vielä se, että edellinen omistaja on katsastanut katalysaattorin poiston. Pakoputkisto on pikkulohkossa yleensäkkin kaikkein paras yksittäinen kohde saada lisätehoa joka korostuu vielä jos konetta ihan oikeasti viritetään. Muilta osin on kunnostettu konetta imusarjan uusilla tiivisteillä, uusilla tulpilla sekä uusilla tulpan johdoilla.
Tämän talven aikaan saannoksia ovat seuraavat.K&N vapaavirtaus ilmansuodatin.
Ilmanotto aukko jäähdyttäjän eteen josta ajoviima auttaa hengitystä.
Kampiakselille ja laturille uudet pienemmät urahinapyörät jolloin apulaitteet pyörivät hitaammin syöden vähemmän tehoa.
Ilmapumppu myös muutettu siten, ettei se pumppaa ilmaa ja vie tehoa, koska ei ole katalysaattoriakaan joka sitä kaipaisi.( Pumppuhan pumppaa ilmaa pakosarjaan vain tyhjäkäynnillä ja muulloin katalysaattorille).
Jari
Note! This message was posted anonymously!
|