Viestiketju: BJ-HJ60
Näytä yksittäinen viesti
  #14  
Vanha 09.03.2009, 20:07
peraaa:n Avatar
peraaa peraaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.08.08
Sijainti: Itä-Suomi
Viestit: 238
Perusasetus

Uudet ajatukset, pelottaako?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Maajussi Näytä viesti
....Karu tosiasia mut helpommin sen koneen hajottaa liian pienellä kuin liian suurella ahtimella.Eli toisin sanoen pakopaine tappaa paljon helpommin kuin ahtopaine...........En tiedä VNT:n siipi kokoja mut ihan perus 903valmetin S2 Switcerillä 2h moottori ahto 1500rpm 0,5bar veto päällä ja tuhannellakin tais olla viel 0,3bar.Tämä ahdin on alkujaan 4,4L moottorista ja uus makso rapia 500e....
2H moottorihan on tunnettu kuumenemisestaan ahtimen kanssa...(esikammio kone)

Jos juuttuva siipinen on kumminkin se must juttu,niin ehdottaisin katselemaan noita mettäkoneitten ahtimia.John Deeren (Timberjack) koneissa on aika asiallisen kokosia vnt puhaltimia ja tehot liikkuu niissä+250hp ja litratilavuudet jossain 4+....

Mutta onnea asialliselle projektille
Toteutus on tarkoitus tehdä ison pakopaineohjatun hukkaportin kanssa. Ei tässä olla ensimmäistä kertaa hevosen selässä. Ei taida olla monellekkaan selvää miten käytännössä toteutus tapahtuu, joten kokeillaan nyt selventää:

Ahtimelle tulee pakokaasua senverran että se alkaa keräämään painetta pakosarjaan. Eli siivet ovat auenneet täysin ja ahdin käsittelee sen verran pakokaasua, jonka se fyysisen kokonsa puolesta kykenee. Tässävaiheessa pakokaasuohjattu hukkaportti on jo aavistuksen auennut. Ideaalitilanteessa se ei missään vaiheessa nosta pakopaineita. Käytännössä pieni, alle sekunnin piikki siihen saattaa muodostua, mutta senkin voi kelloa muokkaamalla säätää pois.

Jos vielä haluatte mainita pakopaineista, niin kyseenalaistakaa ensin edellä kerrottu toimintaperiaate.

Tuo muuttuvasiipisen juuttuvasiipisyys on peruja siitä, kun ne normikäytössä eivät kovinkaan usein täysin auki käy, tällöin ne siivet harvoin auki ollessaan jumittuvat auki. Tällaisessa kokoonpanossa ne ovat täysin auki hyvin usein, joten uskon että tässä eivät ne siivet mahdollisen alkukankeuden jälkeen jumitu.
__________________
MAASTURISTIT RY

Dodge RAM 4x4 SLT Laramie 3500 Dually QuadCab 24ValveCummins
EX: BJ-42 4.0l diesel (2H).

Viimeksi muokannut peraaa : 09.03.2009 20:10 Perustelu: verbaaliakrobatiaa
Vastaa lainaten