Kiitos Anna ja koko Montenegro, kilpailijan kannalta hienosti järjestetty tapahtuma kaikin puolin, yleisökin varmasti tykkäsi. Kilpailukeskuksessa oli hyvännäköinen kioski ja hyvät oli kioskin eväätkin
Meidän kilpailu hiipui loppua kohti. Käsijarrukahva repesi kilpailun alussa mutta sen kanssa opittiin elämään. Epäonni osui meidän kohdalle pohjoisella alueella puolen yön jälkeen, paljon oltiin vinssailtu sekä loivia siirtymiä että jyrkkiä kallionousuja kun etuvinssi horsepower ei enää vapauttanu jarrua aukipäin ja autosta hävis sähkö kun yritettiin päästä alaspäin. Ei paljoo naurattanu kun auto oli korkealla kalliolla (tais olla "kotkanpesä"), vinssi kireällä ja moottori sammunut.
Vedettiin takavinssin vaijeri akselien alta eteen ja yritettiin löysätä etuvinssiä mutta ei ollu akussa senkään vertaa latinkia. Tunkin avulla sitten nitkutettiin autoa sen verran eteenpäin että saatiin etuvinssi vapaaksi. Takavinssi suostui vielä valuttamaan autoa alaspäin, muutamaan kertaan kiskottiin keulaa tunkin kanssa sivuttain kun ei ollut enää kaukana auton kääntyminen sivuttain mäessä =varma kaato.
Ystävällinen modipoppoo kiskoi meidän auton kuoppaan, kuopasta pois ja käyntiin

Tiimin numero ei jäänyt mieleen mutta kiitoksia teille vielä erittäin paljon. Tyhjällä akulla ei viitsitty enää keräillä sieltä rasteja ja lähdettiin kilpailukeskukseen tutkimaan kaluston kuntoa ja miettimään jatkosuunnitelmia. Amadeuksessakin käytiin mutta pilkku oli jo tullut eikä meille myyty virvokkeita. Päätettiin sitten lähteä ns. yleisöalueelle yleisöksi, katseltiin autosta kun muut puuhasteli ja otettiin muutama rasti minne varmasti pääsi ajamalla viereen, olisihan takavinssi vielä toiminut mutta ei oikeen enää maistunu.
Jälkeenpäin ajatellen työmäärän optimointi meni ihan nappiin, 11 pisteen kaulalla saatiin 4. sija ja palkintopallille olis saanu vinssailla tosissaan aamuun asti.
Jätetään kuitenkin muistoksi muutama ajatus rasteista. Leivinuuni oli hauska ja kekseliäisyyttä vaativa mutta ei kovin tasapuolinen jos pitää ruveta jo autoa purkamaan osiksi. Onneksi sillä rastilla ei nyt taidettu kuitenkaan ratkaista voittajia mutta kaukana sekään tilanne ei ollut. Ongelma tulee silloin kun kärki ehtii kerätä kaikki rastit, hieno yleisörasti muuten.
Toinen juttu vaarallisista rasteista. Melkein otettiin vahingossa vaarallisia rasteja kaarettomalla autolla kun rasti ei näyttänyt vaaralliselta ja oli helposti haettavissa. Sensijaan oli monta muuta vaarallisempaa rastia, mm. pohjoisen alueen kalliojyränneroikotukset pelotti oikeasti. Kehitysideoita: tarkempaa harkinta rastien luokituksiin ja korostetummat merkinnät rastilistoihin (eri värejä oziin jne). Tottakai kehitysidea on myös ne kaaret omaan autoon, saati turvavyöt ja järjenkäyttö
Terveisin S11 PäHäMa Suzuki.