Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja xjxj
Ainakin ajoneuvonostureiden vaijereissa ja "köysissä" on määritelty minkäkokoiselle rummulle ja pyörälle ne saa vääntää ettei ala hajoamaan. Sama on varmaankin noissa hissivaijereissakin.
|
toisissa vaijereissa ei pinta punetta saa juottaa sisäpuneeseen kiinni, yhes mun ajokis (75 tonninen P&H) oli semmonen vaijeri 20mm että ajan myötä sisäpune tuli muutaman sentin pitemmäksi kuin ulkopune ja toiset vaijerit pitää juottaa koko pää kiinteäksi kyllä sen huomaa jos vaijeri tekee liian jyrkän mutkan niin se alkaa irvisteleen, jos on rasvalanka sisällä niin lämpösillä keleillä kun nosteli vähäkään raskaita taakkoja niin hyvin oli rasva pinnassa ja toi lindeenin vaijeri mitä aijon kokeilla jos se ei kestä offimiehen kovaa käsittelyä niin nou hätä ainut mikä makso niin coussin teko 9ekulia
yleensä vaijeritehtaalta tulee ohje köysikertoimien kiertojärjestyksestä jos laittaa kertoimia esim 8 tai 12 niin ei koukku lähe heti pyöriin kun on maasta irti ja jos lokipyörän ura on 6mm ja laittaa siitä menen 10mm vaijerin niin aika nopeasti on vaijeri sökönä ja jos laittais leikarin vaijerin päähän niin ei tulis yllätys sykkyröitä vaijeriin tai
laittaa oikean vinssivaijerin niin ei pitäis tulla ongelmia, mitä luultavasti mulla tulee ton lindeenin vaijerin kanssa