Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SaSa
...Eli parin tuuman katukorotus mielessä, sais olla hiukan jäykemmät kuin löystyneet vakiojouset. ...budjetti ei salli hifistelyä.
|
Ota jouset irti ja käytä niitä vaikka Vallilan takomossa. Kerrot heille että haluat ne 4cm pidemmiksi. Samalla jäykistyvät, kuten halusit. Suurinpiirtein 1:1 menee lopullinen korotus venytyksen kanssa. Viikon verran kun ajelee niin laskee siihen lopulliseen korkoonsa.
Joskus aikoinaan tein tuolla lailla ZJ:lle, tosin ko. autoa (IIE-414) ei minulla enää ole, mutta mitä olen sitä liikenteessä nähnyt, niin samassa korossa tuntuu olevan edelleen.
Vallilan takomo veloiuttaa jousiparin venykyksestä 50€, ainakin ennen.
Vastakkaisena vaihtoehtona on sitten Rubicon Express 4.5" korotusjouset. Korottaa tietty paljon enemmän ja on tosi pehmeät. Nykyisessä ZJ on semmoiset ja tykkään kovasti.
Omasta mielestäni jouset pitää olla pehmeät ja iskareilla sitten tehdään sopiva "kovuus".
Olen kokeillut myös Rancho 3"/2" korotusjousia, mutta ne läsähti melko nopeasti, joten joutuivat piipahtamaan Vallilan takomossa venytyksessä. Muistaakseni olivat jäykemmät kuin Rubicon Express jouset, ainakin paaljon lyhyemmät lepotilassa, joten joo, jäykemmät siis.
/Joukka